![]() |
|
|
|||||||
| Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-08-20
Lösningar: 6 |
extremt billigt webhotell?
Hej!
Funderar på att friska upp php och sql-kunskaperna lite. Desvärre har jag ingen egen server tillgänglig och behöver därför ett webhotell där jag kan köra små övningssajter. Kräver därför extremt lite av hotellet: - unix/linux - php - sql - ftp - ssh Det är nog allt. Hur billigt kan jag komma undan och vart bör jag vända mig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-06-14
Lösningar: 537 |
Jag laddade ner Portableapps (http://portableapps.com) dom "har" xampp Webb server på den http://portableapps.com/apps/development/xampp enkelt snabbt att konfiguera. vet att den har php,sql... läste nu att det var unix/linux du ville ha... men ville iallafall tipsa om det ^^ hotellen idag är väl inte så extremt dyra något av dom direkt?
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Citat:
Ska ta mig en titt och accepterar ditt svar som slutgiltigt om prylen är något för mig
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-30
Lösningar: 1692 |
Installera Linux och Apache lokalt på din dator (du kan installera Linux tillsammans med en eventuell Windows-installation och köra en boot-manager för att välja OS vid boot), det är gratis och det är utan tvekan den bästa lösningen att ha en lokal utvecklingsmiljö istället för att sitta och utveckla mot en server remote.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Adlad Registrerad: 2001-02-02
Lösningar: 240 |
Vill du köra mot något biligt webbhotell så ta vilken skit som helst som knappt kostar något men se till att du själv står för domänen så att du kan flytta den när du vill så att det inte blir som för många av fd. b-ones kunder, numera heter de enbart one men det är samma skit fortfarande tyvärr, så att de blockerar din domän bara för att jävlas när du byter hotell.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-05-23
Lösningar: 5 |
Men man äger ju själv sin domän om man registrerar den via one.com
Då kan man väl flytta den som man vill? Eller har jag missat något? |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
Adlad Registrerad: 2001-02-02
Lösningar: 240 |
Citat:
Det finns ett antal trådar i forumet som tar upp just deras agerande så gör en sökning så hittar du en hel del info om bland annat b-ones agerande. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-05-23
Lösningar: 5 |
Tack! Jag ska leta för detta gör mig lite orolig när det gäller en domän som vi har där.
Jag var väl naiv som trodde att äga innebar att man kunde flytta den som man ville (och som vi gjort med andra domäner tidigare från andra webbhotell) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Registrerad: 2004-12-30
Lösningar: 0 |
Har du undersökt http://www.manufrog.com ? För mig så är det ett bra webbhotell, det verkar ev ha allt du söker, men jag är lite osäker om det har SSH.
Så kolla du på detta. Du kan få ett konto på Manufrog för 100 kr/år, och så kan du testa en månad gratis.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-07-20
Lösningar: 1 |
Ganska få hotell kommer ge dig tillgång till ssh då det på en delad server alltid innebär säkerhetsmässiga kompromisser.
Det andra lär du dock inte ha några svårigheter att hitta billigt. Som någon nämde kan det vara dumt regga domänen med hotellet. Jag rekommenderar alltid att man registrerar domän via fristående ombud. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forumtekniker
Registrerad: 2001-06-13
Lösningar: 198 |
dreamhost. Värd var enda slant. Där får du ssh-access också. Erbjuder mycket annat trevligt också. (wFs svn och trac körs på en dreamhost-server, det gör även whatwgs hemsida om jag inte minns fel). Kke inte det billigaste men, som sagt värt varenda krona. (Om du bestämmer dig för dreamhost kan du pma mig så kan jag sätta ihop en "kupong" så det blir lite billigare.)
www.dreamhost.com
|
|
|
#13 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-30
Lösningar: 1692 |
Citat:
Sen undrar jag vad du menar med "lite billigare"?! Om du nu så snällt erbjuder dig att sätta ihop en kupong så får man väl hoppas att du gör det med maximal rabatt (och alltså inte själv får några pengar "för besväret") och sist jag kollade så var väl den maximala rabatten $97, vilket jag snarare kallar "mycket billigare". Joinar man dreamhost med något annat än en $97-rabatt så har man blivit lurad. Läs hur det funkar här: http://hostingfu.com/dreamhost/promo-code |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|