webForumDet fria alternativet

hjälp med att kompilera till en jar fil!

6 svar · 803 visningar · startad av ecke

eckeMedlem sedan juni 200723 inlägg

tjena jag har nu gjort en fil som jag gärna vill dela med mig av och jag antar att jag måste på nått sätt få den till en jar fil.. och frågan är bara hur jag ska göra! :)
i det programmet jag kodar i finns inte alternativet kompilera till jar fil eller vad det nu ska va så jag testade att skriva: .jar efter fil namnet men det gick inte..

snälla hjälp mig!//Ecke :e

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Tack!
skulle du kunna förklara lite vad det är du länkat?

p.s länken funkar inte

LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg

Du kan läsa detta
http://www.fsl.cs.sunysb.edu/~dquigley/cse219/index.php?it=netbeans&tt=jar&pf=y

eller använda Google och skriva "netbeans create jar".

Det går även utmärkt att använda Netbeans hjälpfiler och läsa hur man skapar en jar-fil av ett projekt eller flera.

Eller som vi säger på fackspråk: RTFM!

jag följer instruktionerna men när jag ska köpa jar filen så står det bara såhär: Failed to load Main-Class manifest attribute from C:\Documents and settings\Eric\firsta java\dist\first_java.jar

:/ ska söka på internet som du sa också men undrar ifall du kan hjälpa mig på nått sätt utifrån det jag skrivit nu :)

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Har du följ guiden som Lime länkade till? Jag tycker det låter som du inte specificerat vilken klass i din jar-fil som innehåller main-metoden. Se bild nummer 3 i guiden.

LimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg

ecke skrev:

jag följer instruktionerna men när jag ska köpa jar filen så står det bara såhär: Failed to load Main-Class manifest attribute from C:\Documents and settings\Eric\firsta java\dist\first_java.jar

:/ ska söka på internet som du sa också men undrar ifall du kan hjälpa mig på nått sätt utifrån det jag skrivit nu :)

Det gjorde jag ju.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)