Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjälp med window.showModalDialog

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med window.showModalDialog

    Jag vill ha ett popup fönster som alltid lägger sig överst. Oberoende på ifall man går in på en annan länk o.s.v. och har då också hittat att man skall anvädna sig av window.showModalDialog.

    Jag hittade detta på en sida där en ville åt samma funktion:

    Använd "showModalDialog" (IE 5 och högre).
    Kod:
    <script language="javascript">
    window.showModalDialog("sidan_som_ska_visas.htm","Här kan man skicka med argument","dialogHeight: 150px; dialogWidth: 250px; dialogTop: px; dialogLeft: px; edge: Raised; center: Yes; help: No; resizable: No; status: No;");
    </script>´
    
    sidan_som_ska_visas.htm:
    <script language=javascript>
    var msg = window.dialogArguments;
    document.write (msg);
    </script>
    men jag fattar inte riktigt hur jag skall implantera det på min sida. Jag har en länk som jag vill skall öppna detta popup fönster när man klickar på den.
    Hur gör jag det?

    Observer att jag inte vill åt något störande popupfönster som skall visaa reklam eller någon sådan skit, utan jag behöver funktionen till en ny tjänst jag håller på att arbeta med. Så jag vill att ett fönster skall vara uppe, men jag vill också att man skall kunna surfa runt samtidigt som det är uppe.

    mvh Rundberg

  • #2
    För att öppna via en länk[kod]function openModalWindow()
    {
    window.showModalDialog("sidan_som_ska_visas.htm","Här kan man skicka med argument","dialogHeight: 150px; dialogWidth: 250px; dialogTop: px; dialogLeft: px; edge: Raised; center: Yes; help: No; resizable: No; status: No;");

    }

    <a href="javascript:void openModalWindow()">Länk</a>[/kod]
    Vill du kunna manipulera det bakomliggande fönstret får du använda dig av window.open().

    Kommentera


    • #3
      Tänk på att showModalDialog endast finns i IE.
      "Leksak ansvarig till vara rensade med vätska de/vi/du/ni är till vara avbröt från omskapare framför rensningen"

      Kommentera

      Working...
      X