webForumDet fria alternativet

Ungdom in, vuxen hem - Ungodmens sötma.

Småprat

2 svar · 361 visningar · startad av Lindström

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg
Frågan#1

Inte ofta det händer nu förtiden. Men som i dag då jag hoppade bussen in till Valbo för att shoppa loss på IKEA. Kliver ombord och säger vänligt att jag vill till Valbo Köpcentrum ( där IKEA ligger ). Och chaffisen släpper blicken från det han höll på med för ett kort ögonblick, tittade ihädigt en bra stund på mig. Då jag tillslut var på väg att säga "Ursäkta, men jag vill bara ha en bussbiljett och är inte ute efter något frieri".
Då chaffisen tillslut säger "Ja, det blir 18 kronor".

Jaha..tänkte jag.. då har dom sänkt busspriset för engångs skull.

Kliver ombord, sätter mig och utav en ren slump så får jag se att det står "Ungdom" på biljetten.
Smickrad som man blev så tänkte jag inte så mycket på det. Utan mest att skulle det nu komma en kontrollant ombord så var jag ju rätt så pisslurad.

Men vilket fall som helst så gick resan till Valbo hur smärtfritt som helst.
Jag gjorde det jag skulle. Hann sen precis ut för att hoppa på nästa buss till Sandviken.

Och tror ni inte på fan att det var samma chaffis som jag hade på vägen in.
Jag vet inte om han kom på sig själv sen turen in, för jag fick då pröjsa fullpris hem.

Så man får passa på att njuta av ungodmens sötma så länge man kan. :)

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Du är alltså född någon gång mellan 13:30 och 14:46 den 23 april för x antal år sen där x = den ålder man blir vuxen enligt det bussbolag du använde. Grattis på födelsedagen.

Jag brukar ta bil eller cykla till IKEA när jag besöker dem men det är nog mer än ett år sen sist.

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg

b242569 skrev:

Du är alltså född någon gång mellan 13:30 och 14:44 den 23 april för x antal år sen där x = den ålder man blir vuxen enligt det bussbolag du använde. Grattis på födelsedagen.

Jag brukar ta bil eller cykla till IKEA när jag besöker dem men det är nog mer än ett år sen sist.

Ja du..jag vet inte alls jag hur man tänker igentligen.
Vet då att Swebus, att hos dom så är man visst "vuxen" vid 26 år ( enligt hemsidan deras ).
Så inte vet jag om chaffisen satt och dagdrömde om sin fisketur vid pansionens höst när han tog betalt av mig. För det var ett bra tagsen som jag blev "vuxen" hos Swebus.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)