webForumDet fria alternativet

Företagande och Fordon går vidare till Stockholm, Ruby och RegExp åker ut

Om webForum

30 svar · 3 361 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Provforum är ett sätt att testa nya upplägg på webForum, där vi under en begränsad tid ser hur en specifik kategori av frågor avgränsas till ett eget forum. Under den senaste tiden har vi haft fyra provforum, Företagande, Fordon, Ruby on Rails och Regular Expressions. Forumledarna har nu beslutat att låta Företagande och Fordon bli ordinarie forum.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Ruby on Rails och Regular Expressions kommer på grund av låg aktivitet slås ihop med sina utgångsforum.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det var tråkiga nyheter.
Jag hade hellre sett att resultatet blitt tvärtom, för jag inbillar mig att webForum egentligen är ett IT-forum.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Samma här, så länge wF håller en IT-profil tycker jag besluten ska främja och framhäva den.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Jag är benägen att hålla med ovanstående sn@bel och colione. Det känns mest logiskt.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

@nders skrev:

Det var tråkiga nyheter.
Jag hade hellre sett att resultatet blitt tvärtom, för jag inbillar mig att webForum egentligen är ett IT-forum.

Men det är väl allmänt känt sedan länge att wF var ett IT-forum. :p

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker att beslutet är helt riktigt. Vill besökarna använda wF för att diskutera mopeder och F-skatt är det lika bra att de får göra det i en egen del av forumet. :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag vill också passa på att tack för att det äntligen tagits beslut i frågan. :)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Särskilt roligt att fordon "gått vidare" eftersom den allmänna inställningen att [thread=48014]det inte startas tillräckligt med trådar om fordon i allmänhet för att berättiga dess existens[/thread] nu är bortspolad.

Synd med RegEx dock, det fanns mycket bra kod att klippa och klistra därifrån.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Pace skrev:

Särskilt roligt att fordon "gått vidare" eftersom den allmänna inställningen att [thread=48014]det inte startas tillräckligt med trådar om fordon i allmänhet för att berättiga dess existens[/thread] nu är bortspolad.

Det där var nästan fem år sedan och det har uppenbarligen hänt saker sedan dess. Bland annat har "forum på prov" tillkommit och så även ett större intresse för fordonsfrågor här på wF. Ser inga direkt konstigheter i det.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Pace skrev:

Kod som naturligtvis finns kvar.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag hade hellre sett ett samarbete med ett riktigt motorforum istället för att låta IT-nördar spekulera i mekaniska problem...

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Bire skrev:

Jag hade hellre sett ett samarbete med ett riktigt motorforum istället för att låta IT-nördar spekulera i mekaniska problem...

Förklara gärna hur ett sådant samarbete skulle kunna gå till rent praktiskt.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Pace skrev:

Kan hålla med, lätt att hitta :). Men det var nog max 300 inlägg där sedan forumet öppnades för prov.

LeonL skrev:

Förklara gärna hur ett sådant samarbete skulle kunna gå till rent praktiskt.

Bara att länka till ett annat forum.. Svårare än så är det ju inte.

Jag skulle gärna se en utveckling av vF där man länkar in andra resurser istället för att försöka vara heltäckande på områden utanför IT, ex motor, blommor, sjukvård, fiske, etc..

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Bättre att vara djup och engagerad än bred och intensägande.
Fordon kör direkt över till https://www.motorforum.nu så de så.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

bäst vore det om wF köpte motorforum.nu eller likande forum med medlemmar och integrerade under wFs egna forumträd. (man orkar i längden inte ha hur många olika forum konton som helst)

Har wF ekonomi att köpa andra sajter? ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Nej, så därför har vi ett eget.

Man skulle inte kunna länka till andra fordons och motorrelaterade forum eller sajter precis som det är på Fotografering?

LeonL skrev:

Nej, så därför har vi ett eget.

Man skulle inte kunna länka till andra fordons och motorrelaterade forum eller sajter precis som det är på Fotografering?

Menar du: "Relaterat: Vanliga frågor och svar (FAQ) , Voodoo Film , Lag om upphovsrätt , Vad får man fotografera? " så är det ett bra steg i rätt riktining för alla wF´s forum som inte är IT-relaterade.

Låt resp moderator avgöra vilka (max 5?) relevanta länkar som skall vara där.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)