Att ingen har fått paketen verkar ju onekligen märkligt. Dom har ingen koppling till varandra? Om inte så verkar det ju som att något har skett i ett tidigare skede.
Jag föreslår att du går till det ställe du skickade paketen ifrån och hör med dom. Sen kan du alltid höra med Tradera vad dom rekommenderar i sådana här lägen.
Ifall det e tre personer som e helt okända för varandra så låter det som att posten har strulat med dina paket, Kanske har glömts bort och ligger kvar på posten...
Men det e ju mycket möjligt att dom sammarbetar och bestämde att dom skulle köpa av dig och sen hota med polisen för att du skulle bli skraj och betala tillbaka perngarna, Men i själva verket så har dom fått varorna...
Har haft liknande problem med posten, om det är som de säger. Jag flyttade in i en lägenhet i stockholm för ett halvår sedan. Sedan dess har "vanliga" paket utan kolli-id försvunnit flera gånger. Min högst ogrundade teori är att någon idiot på posten snor grejerna när dom ser att det inte går att spåra? Det har ju mest varit dataspel, cdskivor och sånt som jag har fått fakturan avskriven. Men ändå, skitirriterande. Jag har 0 förtroende för posten.
Vad gör man om varorna inte kommer fram till personerna eller om dom håller fast vid att dom inte fått varorna och dem vill ha pengarna tillbaks annars polisanmäler dom en då?
Vem var det som betalade frakten (dvs. bestämde att det skulle skickas som brev), du eller köparen? Anser att denna person bör ta smällen, eftersom man tar en risk genom att försöka spara pengar på porto.
Enligt Traderas regler behöver du inte betala tillbaka pengarna när brev inte kommer fram så hoten om polisanmälan känns något överdrivna...
Traderas regler skrev:
Ansvaret för att försändelsen levereras till angiven adress ligger hos speditören. När säljaren postat brevet/paketet har denne fullgjort sin del av avtalet.
Om köparen vill ha någon form av försäkring för att breven kommer fram kan han/hon välja att betala för ett rekommenderat brev.
Om du har skrivit avsändare på breven så kommer de ju att komma tillbaka till dig om de har kommit på villovägar. Be i alla fall köparna att lugna sig några dagar för att se om breven dyker upp.
Vem var det som betalade frakten (dvs. bestämde att det skulle skickas som brev), du eller köparen? Anser att denna person bör ta smällen, eftersom man tar en risk genom att försöka spara pengar på porto.
Håller med dig! Jag brukar alltid erbjuda köpare på Tradera valmöjligheten till att betala "full" frakt och få säkerheten med. Jag har även klargjort i mitt privata meddelande att jag inte står för varor som kommer bort när dom är skickade som brev.
Akerlundh, jag tycker inte att du ska betala ett dugg innan du är mer säker på vad som hänt osv, och som hypatia säger så har du ingen som helst skyldighet till att betala tillbaka något heller. Så någon polisanmälan behöver du nog inte oroa dig för heller. Hänvisa då bara köparen till Traderas regler så blir det nog annat liv i skällan ;)
Jag stod för frakten.
Men efter att ha pratat med dom så sa jag att om dom ville ha det rekomenderat så fick dom betala 50kr extra ingen av dem som gjorde det.
Jag stod för frakten.
Men efter att ha pratat med dom så sa jag att om dom ville ha det rekomenderat så fick dom betala 50kr extra ingen av dem som gjorde det.
Ja, då är det ju inte något problem för din del.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e