webForumDet fria alternativet

Nya baklysen samt CDA BOX! =)

8 svar · 859 visningar · startad av M.Cheraghi

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Före:

Efter:

CDA Box:

Gjord i kolfiber för att inte leda värme, Med koniskt insatsfilter med "fenor" för att skapa en luftvirvel osv osv, + en värmebeständig slang dragen till fronten för att få kall och frisk luft hela tiden :) Alá 3000kr luftfilter :e

Och såhär ser min skitiga bil ut i övrigt! :e

Cheers!

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag ser ingen skillnad på före- och efterbilderna på baklyktorna? Fenor för att skapa luftvirvel, vad ska det vara bra för? Låter mer som att det ger föraren en placeboeffekt, "jäklar vilket acc, måste vara luftvirvlarna" :e.

PS. Varför har du ett Ferrarimärke på din Volvo? :)

sgtpepper skrev:

Jag ser ingen skillnad på före- och efterbilderna på baklyktorna? Fenor för att skapa luftvirvel, vad ska det vara bra för? Låter mer som att det ger föraren en placeboeffekt, "jäklar vilket acc, måste vara luftvirvlarna" :e.

Skillnaden är väl inte markant på utformningen. Dom nya lyserna är mer utav "klarglas" modell, medan dom gamla är matta och mörkare. Lyserna är inga eftermarknadslysen, utan Orginal på årsmodell 2001 och frammåt! :)

Just det där med fenorna på filtret är något jag ser mellan fingrarna, det jag ville åt med filtret var kallare insugsluft, kall luft är som bekant mer komprimerad och innehåller mer syre. Märkte stor skillnad med förra filtret att varma sommardagar gick bilen inte lika bra som svala mornar runt klockan 06. :)

http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Grovt avgasrör dude! :bire

Turbo performance club var brorsan också med i när han körde volvo ;)

sgtpepper skrev:

Det är inte en stegrande hingst.. Det är en stegrande älg. Symbol för Nordiska X40 klubben (Volvo S/V 40) :D

Avgasröret är inte så stort hela vägen, Det där är bara utblåset på 4", systemet är på 3", det där utblåset fick man med när man köpte avgassystemet. Men ska snart byta sista ljuddämparen mot en MagnaFlow ljuddämpare.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

magnusfeldth skrev:

Grovt avgasrör dude! :bire

...fast rent visuellt var det ju inte nämnvärt vackert.

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Du behöver verkligen polera upp kärran en sväng, samt plocka bort dom där fjolliga ögonlocken (vad tusan nu de ska vara bra för..?), då har du en väldigt trevlig bil :bire ;)

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sunda åsikter från Dryden och JoakimE - avgasrör stora som Pringlesrör och påklistrade saker som skymmer en av de mest vitala bitarna på hela bilen, det har jag aldrig förstått mig på... :q

Vatos LocosMedlem sedan mars 20051 070 inlägg

Dryden skrev:

...fast rent visuellt var det ju inte nämnvärt vackert.

Det ska inte vara vackert, det ska vara funktionellt.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)