Meddelande

Minska
No announcement yet.

Forumtips - Läs innan du postar!

Minska
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Forumtips - Läs innan du postar!

    Välkommen till forumet Design & Grafik!
    Forumet här är perfekt för frågor som gäller sakerna som har med design och grafik att göra. På webben eller i tryck.
    För att göra det enkelt så har vi sammanställt en liten lista på saker som faller in under kategorin. Vi är inte ofelbara. Så det finns en möjlighet att vi missat något uppenbart. Faller det in under forumkategorin, med grafik som ledord, så är det självklart fritt fram att posta ändå. Och glöm för allt i världen inte bort sökfunktionen!

    • Frågor om hur vissa färger eller former går ihop med varandra
      Svart på vitt är snyggt. Men kanske inte alltid det bästa valet. Webforum är fyllt med folk som har ett gott färgöga. Folk som även gärna delar med sig av sin åsikter!

    • Frågor om hur vissa bildeffekter fungerar ihop med en design
      En lensflare var snyggt de tre första gångerna. Men kanske passar det i just din bild. Eller?

    • Frågor om vad som tycks designmässigt om en skiss av en hemsida.
      Har du en ide till en hemsida men är lite osäker. Fråga. Men om din sida har layouten klar, men inget innehåll, så ska den postas i forumet "Kolla Min Hemsida!"

    • Frågor ang. att hitta gratis templates och liknande
      wF har en massa användare. Användare brukar även vara folket som har länkar. Fråga gärna, men glöm inte bort sökfunktionen. Någon kan ju ha varit ute efter samma sak tidigare?

    • Frågor om vad som designmässigt är en bra uppyggnad av en sida
      Även här gäller att om du vill veta vad folk tycker om din sidas designmässiga uppbyggnad så ska det postat i "Kolla Min Hemsida!"

    • Frågor/diskussioner om tryck och tryckmetoder
      Tshirtar, kaffekoppar och snygga reklamfoldrar. Du vill trycka på någonting! Vadsomhelst! Men du vet inte hur. Fråga! Här finns en del människor som har erfarenhet av tryckandets värld. De är även utmärkta på att svara på frågor.

    • Typsnitt
      Ingen älskar typsnitt som vi. Ingen förutom WhatTheFont. I de flesta fallen kan WhatTheFont hjälpa dig att hitta just det där typsnittet. Men om WTF misslyckas så kan vi alltid försöka!


    Sen finns det en del ämnen som kan tyckas passa hit. Men som faktiskt passar ännu bättre på andra avdelningar av wF. Några sådana är:
    • Frågor om programmering och databas-design
      Frågor av den typen postas under respektive språks forum. Språken kan du hitta under Webbutveckling och Programmering
    • Hur gör jag det här i mitt grafikprogram?
      Photoshop, Paint Shop Pro, 3D Max, Indesign. Frågor som rör ett specifikt program postas i Grafikprogram
    • Hur gör jag det här i mitt WYSIWYG-program?
      Frågor som rör WYSIWYG eller liknande webbeditor-program postas i forumet Webbeditorer
    • Varför ser min hemsida ut såhär?
      Om din webbsida upplever problem i vissa webbläsare. Men samtidigt ser perfekt ut i en annan? Då har du problem med din kod, och i de flesta fall ska du posta din fråga i HTML, xHTML & CSS
    Last edited by nitro2k01; 2007-12-04, 15:27. Anledning: Titeln uppdaterad
Working...
X