tänkte testa om denna kombinationslek av "vem är du" och "vad vet du om forumiten ovan dig?" funkar...
fråga på och svaren får gärna ligga så nära sanningen som möjligt
det är fullt möjligt att passa och skicka frågan vidare till nästa person
exempel
themagnus säger hej, ställ en fråga
bassebhu frågar themagnus om han gillar al dente eller överkokta makaroner
themagnus som tycker att den frågan var för simpel säger pass
hypatia hoppar in istället och svarar al dente
nu kan nästa fråga hypatia istället
Hur har du tänkt dig det här? Blir det inte två personer som frågar varandra saker, och andra kan inte ta sig in eftersom de inte är tillfrågade? Måste den tillfrågade "passa" för att andra ska få svara istället? Om inte, vad är det för skillnad mot "vem är du"-tråden?
Eller kan folk forsätta ställa frågor trots att den senaste inte blivit besvarad än?
ja det har jag. skillnaden är att i vem är du ställer man till alla, medan i denna ställer man främst till en, även om alla kan hoppa in. sen kan ju en fråga till någon speciell vara värd att vänta på svaret... i "vem är du" är det ju snabbast som vinner...
ibland har jag tex tänkt fråga torsten något men så har brasse och anita hoppat imellan och då blir ju jag utan svar. dagens ilandsproblem...
Varför inte göra så här istället?
Postare 2 ställer en fråga om postare 1, som postare 3 ska svara på om denne kan, och samtidigt ställa en ny fråga om postare 2, som nästa person i sin tur svarar på.
Exempel: (Titta tre inlägg bakåt)
Poteta postar just inget av värde.
Hypatia ställer en fråga om Poteta.
Rufus svarar på den frågan och ställer samtidigt en fråga om Hypatia.
Jag svarar på frågan om Hypatia och ställer en fråga om Rufus.
Makes sense?