webForumDet fria alternativet

massor med nytt apple-godis!

Mobiltelefoner

25 svar · 1 194 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Massor med nytt apple-godis presenteras idag, bland annat ny version av iPod, iPod nano och iPod shuffle. Dessutom släpps en set-top-box och man börjar sälja filmer via iTunes!

Mer info när den kommit! :)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Usch då :OO

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Usch, ska man behöva börja dräggla igen nu..? :e

Lite info

iPod
http://www.apple.com/ipod/ipod.html

iPod har vuxit till 80 gb, fått utökad batteritid och sökfunktioner i menyn.

-----------------------------
iPod nano
http://www.apple.com/ipodnano/

iPod nano har blivit större, maxversionen är nu på 8 gb, batteritiden är 24 timmar och den finns i färgschema som iPod mini.

iPod shuffle
http://www.apple.com/ipodshuffle/

Helt nytt utförande, är endast ett litet clip numera. 1 gb stor.

iTunes
http://www.apple.com/itunes/overview/

iTunes säljer numera filmer (än så länge inte i Sverige, det blir först nästa år). Har du konto på iTunes kommer du också gratis att få box art till musiken.

Apple iTV
http://mac.feber.se/2006/09/one_more_thing_.html

Jag vet inte så mycket om den mer än vad som står på febersajten.

macfeber skrev:

Det verkar som det är en pryl som man kopplar till TVn genom vilken man strömmar video, från iTunes i det här fallet, trådlöst från en annan dator.

Medlem sedan feb. 2005248 inlägg

Oj vad många saker man vill ha nu.

iTunes Music Store har blivit riktigt snyggt faktiskt. Dock verkar uppdateringarna medfört serverproblem eller liknande, ligger nämligen nere för mig lite då och då. Är det så för någon mer?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Satt och sneglade på Shuffle-poden precis. Sjukt häftig idé faktiskt. Men jag köper en iPod när jag köper MacBooken.

Tror ni man får den gamla iPod Nano då, eller tror ni man får den nya? De vill väll bli av med de gamla först liksom...

Nä, de brukar väl vara snabba på att få ut de nya produkterna, och dessutom brukar de alltid sluta tillverka produkterna ett tag innan. Det är så många ryktessajter jobbar, de har koll på företagen som tillverkar, och när det blir stopp så väntar de sig nåt nytt.

Butiker som siba och så vidare kommer nog dock sälja slut sitt lager.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

silfver skrev:

Satt och sneglade på Shuffle-poden precis. Sjukt häftig idé faktiskt. Men jag köper en iPod när jag köper MacBooken.

Tror ni man får den gamla iPod Nano då, eller tror ni man får den nya? De vill väll bli av med de gamla först liksom...

Tycker nog att du ska köpa den nya, köpte för någon vecka sedan en 4gb Nano och batteritiden är bedrövlig, får ladda den varje dag och då lyssnar jag kanske cirka 3 timmar om dagen, min gamla JOS behövde bara laddas 1 gång i veckan, så det kanske kan vara värt att kolla upp, dock så fungerar den väldigt bra för övrigt.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

I och med att jag ska köpa grejerna via ett speciellt studenterbjudande, så kommer jag till en sajt där jag får välja mellan olika iPods. Men där kan jag bara välja mellan 2 och 4 GB. Det verkar i och för sig inte som att jag får den nya Nanon, men det är väl sånt man märker.

Vatos Locos: Är det bara din det är fel på, eller är det här med batteritiden ett generellt problem för Nanos? :(

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Vore klockrent om iTV fungerade med vanlig video inte bara deras via iTunes, även om det inte verkar som det kommer fungera... Alltså så att man köra vanliga DVD, AVI och MPEG filer från datorn till TV'n...

silfver skrev:

I och med att jag ska köpa grejerna via ett speciellt studenterbjudande, så kommer jag till en sajt där jag får välja mellan olika iPods. Men där kan jag bara välja mellan 2 och 4 GB. Det verkar i och för sig inte som att jag får den nya Nanon, men det är väl sånt man märker.

Vatos Locos: Är det bara din det är fel på, eller är det här med batteritiden ett generellt problem för Nanos? :(

Har ingen aning, men jag har bara haft den i 2 veckor, så det vore fan om jag har fått ett måndagsexemplar, men som jag skrev tidigare så fungerar den klockrent, är lite surt att behöva ladda den hela tiden, nu brukar jag koppla den med min bärbara dator, så att den får ladda under arbetstid, fick inte heller med någon laddare, men det kanske är tillbehör.
Har inte haft tid att kolla upp detta, men finns säkert någon form av reseladdare att köpa till.

Men när det gäller batteritiden så kanske man borde kolla med Apple och se hur länge batteriet skall klara.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Är det fortfarande så att man måste använda sig av itunes för att föra över musik till ipod nano?

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Peeer skrev:

Är det fortfarande så att man måste använda sig av itunes för att föra över musik till ipod nano?

Ja. Om man inte fixar det på egen hand så att det går, vilket jag antar inte är helt tillåtet.

Peeer skrev:

Jopp, var lite surt eftersom man fick lära sig den hårda vägen, gjorde precis som vanligt och la över en massa låtar till enheten och skulle sedan ut och cykla, blev jäkligt konfunderad när det inte hände något i lurarna.
Men efter installation så fungerar det ok, tycker att vissa saker är lite omständiga, men det kanske är en vanesak.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Vatos Locos skrev:

Har ingen aning, men jag har bara haft den i 2 veckor, så det vore fan om jag har fått ett måndagsexemplar, men som jag skrev tidigare så fungerar den klockrent, är lite surt att behöva ladda den hela tiden, nu brukar jag koppla den med min bärbara dator, så att den får ladda under arbetstid, fick inte heller med någon laddare, men det kanske är tillbehör.
Har inte haft tid att kolla upp detta, men finns säkert någon form av reseladdare att köpa till.

Det följer inte med någon "vanlig" laddare, men det finns som du misstänker som tillbehör. Det är väl så med de flesta MP3-spelare nuförtiden. När det gäller batteritiden låter det helt klart som att det är något skumt med din spelare om den måste laddas redan efter några timmar. Visserligen är inte batteritiden särskilt bra, men så dålig ska den inte vara.

Peeer skrev:

Man behöver inte använda iTunes för att föra över musik till iPod (ex: http://www.mlipod.com/). Sen finns det ju även alternativ firmware att lägga in, om man vill det. ;)

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

silfver skrev:

Är det bara din det är fel på, eller är det här med batteritiden ett generellt problem för Nanos? :(

Har haft en Nano i stort sett ett år nu, den håller laddningen i två arbetsdagar, dvs runt 14 timmar utan problem.

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

För övrigt är jag faktiskt väldigt nöjd över iTunes 7, känns som dom fullföljt det programmet nu. FrontRow, iTunes och iTV känns som steg helt i rätt riktning.

Saknar dock en iPod som riktigt, riktigt stort spöar Zune när nu den kommer.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Vatos Locos skrev:

Tycker nog att du ska köpa den nya, köpte för någon vecka sedan en 4gb Nano och batteritiden är bedrövlig, får ladda den varje dag och då lyssnar jag kanske cirka 3 timmar om dagen, min gamla JOS behövde bara laddas 1 gång i veckan, så det kanske kan vara värt att kolla upp, dock så fungerar den väldigt bra för övrigt.

Jag lyssnar hela tiden på min iPod Nano känns det som, men det är ytterst sällan jag laddar den. Kopplar in den till väggladdaren max en gång i veckan. Klaga och lämna in.

Okkido skrev:

Jag lyssnar hela tiden på min iPod Nano känns det som, men det är ytterst sällan jag laddar den. Kopplar in den till väggladdaren max en gång i veckan. Klaga och lämna in.

Jopp, får se till att göra det, såg att de hade öppnat en Apple store i Västerås, köpte via apple.se, så förhoppningsvis så ska det gå bra att lämna in den där nu till helgen.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)