![]() |
|
|
|||||||
| Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar Ett forum för övriga diskussioner om hårdvara, såsom mobiltelefoner, tv-apparater, htpc och annan hemelektronik. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-30
Lösningar: 20 |
Designat hembiosystem
Nu brinner det i knutarna. Till helgen måste jag ha ett hembiosystem.
Krav: * Max 12000:- * Måste gå att köpa i Malmö. * Förstärkaren/DVD:n måste kunna hängas på väggen (se Philips) alt. att den står på ett stativ (se Samsung). * Design är nr. 1. Har hittat två som ser bra ut och som låter bra: Philips HTS-9800 Samsung HT-P1200 Jag vill ha massor av tips på snygga system! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-12
Lösningar: 76 |
Jag har inga egna tips men helt klart Philips, spela roll om Samsungs kanske är bättre och billigare när det ser ut sådär.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Kan tillägga att bilden på Philips-systemet inte stämmer. Det är enbart svart pianolack på alla delar. Inget silver alls. Grymt snyggt är det!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-01-20
Lösningar: 13 |
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Frågan är väl om det ska låta bra eller se bra ut.... Men det är det ju du som ska avgöra... Varken Philips eller Samsung har väl ljudkvalitet som utgångspunkt...
I'm not a slave to a god that doesn't exist... Senast redigerad av devotion, 2006-07-18 klockan 11:11 |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-08
Lösningar: 110 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-01-02
Lösningar: 31 |
Samsungen har inte fått så jättebra recensioner, se tex användarrecensionen på prisjakt som du länkade till - särskilt när man slänger ut så mycket cash.
Nå, vänta till november, skaffa dig en PS3:a som tar BluRay, har HDMI-kontakt (som samsungen bla också har) och skaffa dig istället en riktig reciever och snygga högtalare.
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med om att riktiga högtalare alltid är bättre än virtual surround... Jag har själv inte lyssnat på s101, men har goda erfarenheter av Denons större hemmabioförstärkare och dvd-spelare... //Henrik
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Design är prio 1, till en viss gräns naturligtvis. Men jag har provlyssnat båda systemen jag länkar till, och det låter förvånansvärt bra. Definitivt inte i klass med något annat system i samma prisklass men som inte har satsat på designen, men ändå väldigt bra.
magnusfeldth: Håller med dig att användarrecensionerna inte ser bra ut, men det exemplaret jag tittade på hade inte alls några såna problem. Fast det skulle ju inte förvåna mig om man skulle råka få ett sånt ex. Till november kommer jag inte vänta, jag måste ha det nu. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-08
Lösningar: 110 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Medlem
Citat:
EDIT: Mediokert, var fick du det ifrån? EDIT2: Ja, om man läser recensionen för Samsung-systemet. Men nu är det Philips-systemet som är mest intressant. Känns som att man kan ta användarrecensioner med en nypa salt. Visst kan det finnas grejer som inte är bra, men det är ju hur man själv upplever det som är viktigast. Om jag är nöjd med systemet, då är det ett bra system. Punkt slut. Vad andra tycker är inte intressant för mig. Eller? Senast redigerad av carl_x, 2006-07-18 klockan 11:57 |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Medlem
Citat:
Det är en ren lögn! Men som sagt smaken är som baken och alla har rätt att tycka som dom vill... //Henrik
|
|
|
|
#15 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Medlem
Men snälla...
Att man kan tycka att designen är det viktigaste är jag helt med på! Men: Citat:
Däremot så är det så att man får väldigt mycket för pengarna idag! och det viktigaste! Det är du som ska avgöra vad du tycker låter bra och vad du tycker är snyggt... Det kan ingen annan göra åt dig! Lycka till! //Henrik
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Hur i helvete kan det vara en ren lögn? haha, är du helt tappad eller?
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Må så vara okunskap, men än en gång, var är det jag ljuger? Jag säger vad jag tycker, inte svårare än så.
Självklart vet jag att om du går in och köper ett hemmabiopaket på Konsum så kommer det inte låta som fågelkvitter, men väljer du Samsung eller Philips så får du inte skit, en vanlig svensson kommer tycka ljudet är schysst ändå. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
Du är ju lika trevlig som vanligt...
Men visst, personangrepp och otrevligheter är ju fint.. Ha en bra dag!
|
|
|
#20 |
|
Medlem
Personangrepp? Nä det var en vanlig fråga. Det är väl snarare du som angriper mig när du påstår att jag ljuger. Så förklara gärna nu.
|
|
|
|
|
|
#21 | ||
|
Medlem
Det var inte detta denna tråden skulle handla om men...
när du skriver så här: Citat:
Du har fel! Kvalitet kostar. Allt som säljs är inte mer än okej. Som jag skrev innan så krängs det massor av skit. Sen är det så att man efterfrågar olika saker. För vissa räcker det med en anläggning för 1500 kr. Vissa lägger 150 000 kr. Den bedömningen är väl upp till var och en att göra... Att skriva: Citat:
Så, nog diskuterat om detta! Till trådskaparen: Jag tycker du ska köpa Philpissystemet... Philips gör bra grejer som i många fall är prisvärda. Personligen skulle jag kanske satsat på ett lite dyrare system eftersom det är många komponeneter som skall rymmas inom 12 000 kr gränsen... Men tycker du det låter bra och om du är nöjd.. Köp! //Henrik
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem
Är det bara jag och Okkido som gillar snygga grejer, eller? Vad har ni själva för system hemma?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-01-02
Lösningar: 31 |
Nej då, jag håller med er om att design är viktigt, åtminstone även för mig. Dock har jag inte råd att lägga 12 lök på ett paket som inte fått de absolut bästa recensionerna, och med framtidens format (Blu-Ray och HD-DVD) på väg ser jag ingen anledning att skaffa nåt nytt innan de sakerna kommer. Dessutom är det så många saker som jag vill ha surroundljud på (digital-tv, hemmabio, Xbox 360, kommande PS3) så reciever är det som täcker upp mest för mig. Eftersom PS3 skall vara nästan helt tyst (28 decibel) och har BluRay och optisk utgång för ljud kommer jag ha den som filmvisare och således kunna skippa ytterligare en sak att koppla till både tv och reciever.
|
|
|
#24 | |
|
Medlem
Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12 |
Citat:
I vardagsrummet så har jag en 60" TV med en traditionell hemmabioreciever och Dali och Cerwin vega högtalare, nypris inkl. TV ligger väl på strax över 150000:- I Sovrummet så har jag en 42" TV med Aragon hemmabiosystem från hifiklubben vilket jag precis har köpt och det lät faktiskt väldigt bra och är ett system som jag kan rekommendera, får det dock på fredag. Det kostade 5000:- plus att jag la till stativ och bättre kablar till subben, detta paket har ju lite design över sig och sträcker sig ganska långt när det gäller kvalité. Butiksägaren sa att nypriset på detta ligger strax över 12000:-, men hifiklubben har medveten sänkt priset eftersom de vill konkurrera bort motsvarande paket ifrån elgiganten, siba etc, så det kanske kan vara något, hifiklubben ska butiker i Malmö. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|