Det du kallar 'ingen design' är förmodligen frukten av ganska hårt tankearbete. Att hålla det enkelt är svårt. Kanske just att den är så stilren och enkel är orsaken till att den känns snygg? Många av Apples produkter ser dessutom bättre ut i verkligheten än på bild. Hos många andra tillverkare är det tvärt om.
Fast å andra sidan: om du inte gillar dess utseende så har du säkert helt rätt. Det lär väl inte finnas en enda pryl som tilltalar alla. En enkel lösning på problemet är att avstå ifrån att köpa den. :)
Du säger alltså verkligen att macbooken saknar design?
Ja.
Gislaved skrev:
Det du kallar 'ingen design' är förmodligen frukten av ganska hårt tankearbete. Att hålla det enkelt är svårt. Kanske just att den är så stilren och enkel är orsaken till att den känns snygg? Många av Apples produkter ser dessutom bättre ut i verkligheten än på bild. Hos många andra tillverkare är det tvärt om.
Det jag kallar 'ingen design' och du kallar 'stilren och enkel' är snarare en orgie i stillöshet. Jag är mycket väl medveten om hur minimalism genomsyrar Apple's senaste sortiment, men det här är ju nästan för mycket (?).
Gislaved skrev:
Fast å andra sidan: om du inte gillar dess utseende så har du säkert helt rätt. Det lär väl inte finnas en enda pryl som tilltalar alla. En enkel lösning på problemet är att avstå ifrån att köpa den.
Nej, verkligen inte. Och jag har inte haft minsta tanke att köpa den heller, för jag har ingen användning av en Mac, vare sig med eller utan design. :)
Det är säkerligen en fantastisk maskin för de som behöver den, men vacker är den då verkligen inte.
OveRRidE, visa oss en dator du tycker är snyggare, så att vi förstår din smak istället, så kan vi argumentera därefter.
För 11" får du en fenomenal dator, du som pendlar så mycket varje dag borde väl ha hur stor användning som helst för en bärbar?
13.3" och 1280x768 är nog inget problem överhuvudtaget, och det tar ungefär 0.02 sekunder att dra upp ikonerna till 128x128 så...
Även om det inte var en mactablet så är jag vansinnigt lockad av att switcha nu :p - tycker den vita är snyggast. lite svagt graffekort bara... får se om de kommer med nån pro 13". Priserna var bra dock.
Den är bara specificerad till "ungefär" samma som hos MacBook Pro enligt vad jag läst. Mer exakt vad det beror på har jag ingen aning om. Uppgifter borde komma snart om de inte redan kommit.
Antagligen inte oväntat, men personligen tycker jag Acer's penisförlängare med Ferrariskal är ganska okej. Jag menar, den har ju färg och lite former. Extern bild: http://sklep.linux.pl/images/sklep/produkt/notebook_acer_ferrari3000_z2.jpg Kanske inte just för att den har den gula hästen på sig, men utseendet i sig.
Tyvärr finns det inte så fasligt stort utbud på just kanske bärbara PC-datorer med fräck design, men jag brukar tycka om utseendet på t.ex. Dell eller Acer's maskiner, även om de kanske inte alltid håller måttet i övrigt. IBM däremot, som sgtPepper en gång sa; gör ju datorer som är gjorda för att ha med ut i krig, vilket också syns på deras "design".
Men, det är en smaksak. Jag tycker bara att designen på Macbooken är så enkel och tråkig att den blir tradig. En dator ska inte se ut som en vitvara. ;)
Okkido skrev:
För 11" får du en fenomenal dator, du som pendlar så mycket varje dag borde väl ha hur stor användning som helst för en bärbar?
Givetvis har jag det. Men jag har redan en bärbar och designen på den är väl knappast överväldigande, en HP/Compaq Evo. Men vad har det med design att göra?
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e