webForumDet fria alternativet

Får fel margin med float i IE

4 svar · 456 visningar · startad av Nicke81

Nicke81Medlem sedan maj 20063 inlägg

Har ett problem med CSS och DIV.
Jag har en containerdiv som innehåller två andra div som har float:left på båda så dessa ligger bredvid varann. Problemet är dock att i Firefox så blir marginalen på vänster sidan på första diven korrekt, men ifall jag öppnar sidan i IE så får jag några extra pixlar som marginal bara för att jag har Float på. Ifall jag tar bort Float så får IE korrekt marginal med då hamnar dom två divarna under varann och jag vill ju ha dom bredvid varann...

Hjälp tack

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Det är en three-pixel jug bugg ;) Sätt display:inline; på din div så kommer den att försvinna.

mv icaaq

Fungerade klockrent tack så mycket!!

Ett annat problem som jag har dock =) Jag har letat runt på nätet men inte hittat ngt bra svar. Dessa två divar som nu ligger bredvid varann med float har även en container runt sig men jag får ändå inte divarna att bli lika långa.. Har satt min-height: 100% men det hjälper inte...

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Nicke81 skrev:

... Dessa två divar som nu ligger bredvid varann med float har även en container runt sig men jag får ändå inte divarna att bli lika långa.. Har satt min-height: 100% men det hjälper inte...

Läs tråden divar i bredd bara några få trådar från denna. :)

Okej tack! :)

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)