![]() |
|
|
|||||||
| Övriga frågor För seriösa diskussioner som inte passar i något annat forum. Exempelvis musik, tv, film, mat & dryck. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-03-08
Lösningar: 5 |
Alkohol på tapeten
Jaha. Vaknar upp efter en alldeles för svinig valborg. Någon har lyckats spilla ut alkohol (antar att det är det) på tapeten. det är inte så mycket men tillräckligt (tror jag) för att behöva betala för två våder.
Finns det något man kan använda för att få bort fläckarna eller är det helt kört och bättre att låta vara? Jag vill inte sätta igång och försöka få bort det och istället få ännu större fläckar... Så därför undrar jag, är det överhuvud taget någon idé?
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-24
Lösningar: 207 |
Det kan ju skilja lite om det är rödvin eller vodka som spillts.
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-03-08
Lösningar: 5 |
hmm. jag tror inte det är rödvin.. snarare någon grogg av nåt slag... det är rättså klibbigt... och ca 40cm x 20cm stort område med fläckar...
Det är nog grogg, eller cider eller öl...
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144 |
Tolkade rubriken helt fel :-)
Är alltid på hugget när det är alkohol på tapeten. Prova att torka bort med svag tvållösning.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-11-13
Lösningar: 13 |
Köp Interiörtvätt på biltema. Visst det är för tyg men fungerar mycket fint på allting.
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-04-17
Lösningar: 15 |
Gnugga inte hårt vad du än gör. Risken finns att tapeten då "löser upp sig".
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
Registrerad: 2002-12-14
Lösningar: 1 |
Citat:
Du e la goo
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
Registrerad: 2006-01-28
Lösningar: 1 |
Mirakelmedel
Citat:
En kompis och hans farsa köpte det och gnuggade in morsans finduk med allt som reklamen visade... rödvin, ketchup, kaffe m.m Tror ni det funka Icke !!! Fy fan va skäll dom fick när hon kom hem Skall också nämnas att dessa två (far och son) springer ut med varsin hagelbrakare på nyårsafton, skriker "gott nytt år" till varandra, och skjuter i luften.......Så IQ är inte så hög i den familjen. Lita inte på mirakelmedel. Kör på gamla metoder typ Clubsoda på rödvin och liknande.
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|