Jävla tur att man är klar med skolan, omöjligt att skolka och komma undan med det nu för tiden!
Hej
Jag har byggt ett utbildningsverktyg för lärare. Skulle gärna se lite fler lärare som testade och använde det. beskriver det lite kort här nedan.
Bakgrund
De senaste tre åren har jag undervisat i en kurs ett antal timmar i veckan på ett gymnasium i ämnet webbdesign. Vad jag märkte direkt när jag startade var att det inte finns några direkta stödverktyg för att bedriva undervisningen. Med stödverktyg menar jag ett program för att hantera närvaro, provresultat, utbildningsmaterial till elever m.m. Det finns dessutom väldigt få standarverktyg på marknaden som man kan använda som lärare. De verktyg som finns kräver ofta att skolan eller kommunen köper in en licens för hela skolverksamheten. I och med mitt vanliga yrke där jag driver ett IT bolag utvecklade jag ganska snabbt ett eget verktyg för min egen del som jag valt att kalla det virtuella klassrummet (Vklass). I tre års tid har Vklass utvecklats, förfinats och testats på elever och lärare. I och med att verktyget finns och att det fungerar bra på den skola jag arbetar med det tror jag att det finns ett intresse av andra skolor att använda verktyget.
Maila mig på andreas.selling@sysslingarnas.nu så kan ni få testa det.
Ange namn, vilken skola du arbetar på samt i vilka ämnen du undervisar.
Vklass
För att ge en snabb överblick av verktyget så är det ett webbaserat system för lärare och elever att sprida information mellan varandra, hantera närvaro, provresultat och utbildningsmaterial, klasslistor m.m.
Användning
Eleverna loggar dagligen in i verktyget för att rapportera sin närvaro, hämta utbildningsmaterial, se provresultat. Läraren använder verktyget till att hålla koll på sina elever, se statistik, kontakt via mail/sms