webForumDet fria alternativet

Prison break - den officiella tråden

Film & TV

97 svar · 7 056 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Tänkte att en officiell tråd vore på sin plats angående denna superba tv-serie. Spoilers kan förekomma?

Avsnitt 18 sänds ikväll i USA. Frågan är om Michael ska få tag på blueprinten som saknas på något sätt? Har inte hans psycho-mate teckningar på Michaels tatueringar och i så fall - vart är de teckningarna? Och fejkar psycho-killen att han tappat minnet?

Var det förresten någon mer än jag som tyckte sig se Abruzzi i avsnitt 16 eller 17, välkomnad tillbaka i bakgrunden när PI-crewet filmades på något sätt?

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

m_soderlund skrev:

Tänkte att en officiell tråd vore på sin plats angående denna superba tv-serie. Spoilers kan förekomma?

Avsnitt 18 sänds ikväll i USA. Frågan är om Michael ska få tag på blueprinten som saknas på något sätt? Har inte hans psycho-mate teckningar på Michaels tatueringar och i så fall - vart är de teckningarna? Och fejkar psycho-killen att han tappat minnet?

Var det förresten någon mer än jag som tyckte sig se Abruzzi i avsnitt 16 eller 17, välkomnad tillbaka i bakgrunden när PI-crewet filmades på något sätt?

/me är inte sen att haka på! (y) :birp

Suck, jag orkar verkligen inte vänta! Är det 22 episoder på säsong ett?

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Sitter just nu och betar av avsnitt 13-18 hemma.

m_soderlund skrev:

Suck, jag orkar verkligen inte vänta! Är det 22 episoder på säsong ett?

Stämmer. ep22 sänds 15 maj om jag inte minns helt fel...

Spook skrev:

Sitter just nu och betar av avsnitt 13-18 hemma.

Avsnitt 18? Hur? (PMa?)

Jag ska fan aldrig mer se en serie där inte alla avsnitt från samma säsong redan har kommit ut. Biter ju för fan naglarna av mig! :x Vill se avsnitt 18 NU!

m_soderlund skrev:

Jag ska fan aldrig mer se en serie där inte alla avsnitt från samma säsong redan har kommit ut. Biter ju för fan naglarna av mig! :x Vill se avsnitt 18 NU!

och om jag säger att det går?? ;)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Gör som jag, fixa hela serien, sen ser du den i ett streck, samma dygn! ;)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

m_soderlund skrev:

Avsnitt 18? Hur? (PMa?)

Förmodligen sitter han med läckt förhandsversion av e19, som är felmärkt som e18.

caze skrev:

Gör som jag, fixa hela serien, sen ser du den i ett streck, samma dygn! ;)

Har du de avsnitt som ännu inte visats, menar du? ;)

muskot skrev:

Har du de avsnitt som ännu inte visats, menar du? ;)

Har inte hela säsongen visats i USA menar du?

För ett tag sedan hade jag hela säsong 1 "enligt min kompis" och såg allt i streck, kommer inte ihåg hur många avsnitt det var, minst 15 st iaf.

Hur många avsnitt är det totalt i Prisonbreak säsong 1?

- Säsong 1 har 22 avsnitt.
- jag skaffade alla avsnitt som fanns tillgängliga och såg, tog strax över ett dygn inklusive två sovperioder. :p

Har säsong ett visats klart i USA eller vad?

Får ta ett snack med kompisen, haha, vet ju inte ens vilket avsnitt jag är på... :e

Avsnitt 18 väntar när jag kommer hem från jobbet.. Jag längtar!

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

caze skrev:

Får ta ett snack med kompisen, haha, vet ju inte ens vilket avsnitt jag är på... :e

18 avsnitt har sänts i USA. Dessutom har som sagt en förhandsversion av avsnitt 19 läckt ut på nätet.

Avsnitt 1-13 sändes i höstas och sedan var det ett långt uppehåll till i slutet av mars. Din kompis kanske trodde att det var ett säsongsuppehåll?

Medlem sedan mars 2003664 inlägg

muskot skrev:

18 avsnitt har sänts i USA. Dessutom har som sagt en förhandsversion av avsnitt 19 läckt ut på nätet.

Stämmer bra. Prison Break sänds varje vecka natten till tisdag svensk tid i USA och natten till idag sändes alltså avsnitt 18.

Förhandsversionerna skall inte vara att rekomendera har jag hört. Det lär vara helt fel röster och en fet text i nedre bildkant.

muskot skrev:

Avsnitt 1-13 sändes i höstas och sedan var det ett långt uppehåll till i slutet av mars. Din kompis kanske trodde att det var ett säsongsuppehåll?

Det var nog till avsnitt 13 jag såg i streck.

Medlem sedan dec. 2004290 inlägg

Vet inte hur långt ni har kommit, så detta kan vara varning för spoiler.

Michael skulle ALDRIG berätta nåt som äventyrar det hela (kan inte komma på ett enda argument) för den där killen som springer och tjallar i tid och otid för Brad Bellick (än mindre en sån uppenbar sak), så jag blev minst sagt fundersam i slutet på avsnitt 19. Antagligen är det en skenmanöver av nåt slag, men för vad? Han ville att Brad skulle hitta det han hittade osv, men varför? Jävlar, ge mej hela serien nu!

Det är ju avsnitt 18 som är på tapeten..

Hehe. Såg avsnitt 18. Skadeglädje. Lättnad.

spoilervarning

Har tyvärr sett en liten snutt av början på avsnitt 19. Men det är spännande med kraschen..!

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

blä att se en DVD screener när man får den i 720p och 5.1 ljud ... \o/

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)