Jag har bara hört gott om det objektivet. Har det inte själv men två andra EX linser från sigma till min nikon D70. Sigmas Ex linser är det absolut inget fel på, tror du kommer få mycket nytta av den högre ljusstyrkan. Tyvärr är inte 4500 kr sanslöst mycket pengar för ett objektiv märker man efter en stund i kameravärlden. Tvärtom så anses detta objektiv som väldigt prisvärt. Annars finns även denna som många lovordar. http://www.cyberphoto.se/tamron/2875.php Den förlorar man ju lite vidvinkel med men vinner tele så det beror helt på vad du föredrar att fotografera.
Jag behöver hjälp. :OO
Eftersom jag har en Canon 350D med kitobjektivet så har jag sneglat på Sigmas motsvarighet till objektiv. Kitobjektivet känns allt annat än bra, kanske mest för att jag har läst att det ska vara dåligt...
Skämt åsido, jämfört med mitt andra objektiv är kitgluggen väldigt oskarpt, dessutom hade det smakat bra med ett objektiv med större bländare.
Sigma EX 18-50/2,8 DC kostar ungefär 4500 kr, det är här jag behöver er hjälp. Övertala mig att köpa det! Jag tycker att det är sanslöst mycket pengar att lägga på ett objektiv, samtidigt som jag just nu faktiskt har pengarna.
Kommer jag att ångra mig om jag köper det? :q