![]() |
|
|
|||||||
| Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar Ett forum för övriga diskussioner om hårdvara, såsom mobiltelefoner, tv-apparater, htpc och annan hemelektronik. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-01-02
Lösningar: 20 |
Vilken är den ultimata mobiltelefonen ?
Jag har tröttnat nu, provat oändligt med telefoner känns det som och ingen som riktigt vill vara min partner, har provat kombinationen pda + mobil, eller pda och mobil i samma, två mobiler o.s.v.
Provat hittils. (mini-mini recension) Detta har jag testat ifrån typ november förra året. Nokia 6680 & N70 Ganska lika lurar, tangenterna är inte i samma värld som mig och det är rena fanskapet att slå rätt eller komma rätt med större fingrar, i övrigt relativt bra lur. (6680;in mötte diskvattnet så jag fick en N70 på försäkringen) Qtek 8310 Klockren lur, om den inte buggade så galet, snabb i menyerna men felet att den hängde sig titt som tätt utan att det syndes förrän man försökte ringa var värdelöst, kan inte ha telefoner som slutar fungera i jobbet. Service en gång, problemen fortsatte, bytte telefon. Sonyericsson K750i Fräsh lur, känns klumpig eller vad man ska säga, kommer inte överrens med SE´s menysystem med bakåtpilen alls, bort. Motorola V3i Tunn, smidig... sen då, nee, menysystem från yttre rymden och konstig batteritid, extra batteri i jackan hela tiden, fungerade bra tills man tog en annan jacka ute på vift, bort. PalmOne Treo 650 Buggelibuggast, klockren telefon/pda men fasiken att man glömmer ställa den i vaggan hela tiden, perfekt arbetslur så det sjunger om det men taskig batteritid och väldigt buggig, 2 gånger på service sen tröttnade jag. Just nu kör jag med en SonyEricsson T100 och den fungerar tamefan bättre än någon av ovanstående, fullkomligt äter batteri men 100% av alla inkommande och utgående samtal kommer verkligen fram också. Nu har jag förvisso beställt en VK2000 privat men behöver en arbetslur också, så nu vänder jag mig till WF;s trogna mobilanvändare, hjälp mig hitta något vettigt, behöver inte vara nyaste coolaste grejjen, prisnivå, 0-6000:- Jag behöver - Stor telefonbok med flera poster - Bra kalender - Plats för minneskort för dokument och liknande - Stabilt OS som inte hänger sig stup i kvarten. - BRA batteritid - GPRS & Bluetooth ett krav, 3G ett plus. Jag behöver INTE - MMS/SMS mojänger är stuntsamma, skickar 2-3 sms per år - MP3-spelare eller kamera är likgiltigt, använder dom inte Anyone ? Senast redigerad av Decibel, 2006-03-03 klockan 03:54 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144 |
Jag kör ETen med ett lite äldre M$ OS Hyfsad kvalite, men min P900 tycker jag nog är vasare ändå.
Varför inte titta på nästa P990 eller vad den kommer att heta. Vad jag gillar på SE P900 är rullhjulet som gör att man hanterar almanacka och kontakter effektivt.
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-08-03
Lösningar: 109 |
P990i - http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...=pp1&pid=10336
Själv kör jag en SE T630 som jag haft i snart ett och ett halvt år och den är jag mycket nöjd med. Bra format, bra funktioner, smidig och snygg men din kravspec passade ju inte direkt och sedan är det väl frågan om den ens säljs längre.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-16
Lösningar: 642 |
SE W810i http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...=pp1&pid=10376
stabil, snygg och EDGE, men själv tycker jag dock att knapparna är för små och förnära varandra,(har väl förstora händer/fingrar) annars är den toppen ![]() vad menar du med minneskort med plats för dokument, vill du läsa dokumenten på telefonen eller bara transportera?
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Med minneskort menar jag att det delas med telefonen och även kunna lagra på kortet, även om dokumenten i sig kanske inte går att läsa/använda i telefonen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-04-17
Lösningar: 15 |
Jag tycker att du låter som en potentiell kund till en M600i. Bra telefon. Inga onödiga skräpfunktioner. Snygg! Säger väl det mesta?
Om inte, besök S/E här.
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12 |
Själv så har jag en SE 910i samt en K750i, bägge med 1Gb kort och de fungerar väldigt bra, kan hålla med om att menysystemet på K750i är ganska dumt uppbyggd, men efter ett tag så brukar det gå bra.
Har dock börjat på kolla på en Qtek 9000, visserligen så är den tung, men fyller ändå de funktioner som är viktiga som arbetstelefon och det verkar som vi har samma krav på en funktionell telefon, så detta kanske kan vara ett alternativ:, du hittar mera info hos exempelvis netonet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-01-08
Lösningar: 30 |
Jag har precis köpt en o2 XDA Atom The Mighty Atom och älskar den fullständigt. Den är lite bredare än min k750i men lite tunnare också!!
Glömde nämna att om man har behov av ett tangentbord kan detta skaffas och kopplas ihop via bluetooth. När jag fick min Atom skickade jag alla kontakter från min K750 direkt till min Atom utan problem. Synkar också kanon med windows och outlook.
mvh CatZ Senast redigerad av CatZ, 2006-04-02 klockan 16:23 Anledning: glömde lite |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
Registrerad: 2003-07-01
Lösningar: 77 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-08-18
Lösningar: 40 |
vad ligger priset på dom ?
blev lite sugen
" The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?" |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Medlem
Registrerad: 2003-07-01
Lösningar: 77 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moderator
Registrerad: 2001-08-23
Lösningar: 6 |
Jag har spanat in SE M600 som jag väntar på. SEr ut att vara en klockren lur. http://www.cyberphoto.se/info.php?article=M600i
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-01-08
Lösningar: 30 |
Ursäkta att det tar sådan tid att svara ibland
Jag betalade $1100AUD för den vilket betyder cirkus 6600SEKDyrt kanske, men helt ärligt har jag inte sett något smidigare verktyg!
|
|
|
#16 | |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-11
Lösningar: 185 |
Citat:
|
|
|
|
#17 | |
|
Medlem
Citat:
de börjar väl inse att det är billigare att göra quad-bandare och släppa alla telefoner på alla marknader![]() synd att dom inte har EDGE på lurarna med UMTS, det är ett väldigt stort glapp ner till GPRS när man förlorar UMTS täckning ... Nokias N70 har det tex. W300i, är btw. inte släppt ännu
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-04-12
Lösningar: 2 |
SE P990i
själv har jag en SE W900i, och är nöjd med den i stort.. dock kan walkmanspelaren önskas mera av... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
Det blev en Nokia 6280 som jag haft ett tag nu och är supernöjd, kompanjonen har fått tag i en P990i från e-bay, test-exemplar, ska bli intressant att se hur den fungerar, lär nog bli en sån för mig bara dom släpps ordentligt också, är inte så sugen på att betala 10 bananer för en demolur
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem
Om det är en prototyp kommer det att bli svårt/omöjligt att uppgradera mjukvaran hos någon seriös återförsäljare. inget som jag skulle köpt...
|
|
|
#21 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|