Ni har alla bidragit med kloka synpunkter som jag har tänkt på när jag reviderat texten. Nu har jag ett nytt utkast. Jag har försökt göra texten mer levande och mindre byråkratisk. Jag har alltid haft en förmåga att vara så där korrekt när jag skriver och då blir det gärna att man använder ord som kan upplevas som väldigt stela och tråkiga :e
Nå väl. Här kommer utkastet:
Utskick till ordföranden i en flygklubb (version 2) skrev:
Vill Du lära dig av andra piloters flygerfarenheter och delta i intressanta flygdiskussioner för att bli en säkrare pilot?
Har Du någon gång under din skoltid som flygelev eller som aktiv pilot känt att Du har haft frågor om flyg som du sökt svar på men som förblivit obesvarade? Detta av den enkla anledningen att Du helt enkelt inte har haft möjlighet att fråga tillräckligt många personer i din omgivning! Ju fler en fråga når ut till, ju större är chansen att Du ska få ett svar tillbaka. Ett bra svar som dessutom kanske löser ditt problem!
Flygfyren är ett nystartat svenskt flygutbildningsforum på Internet som har ambitionen att möjliggöra kommunikation mellan Sveriges privatflygare på ett enkelt sätt! Forumet sätter Dig som är pilot och flygintresserad i centrum och ger Dig möjligheten att kommunicera med andra likasinnade i Sverige, för att utbyta tankar och erfarenheter samt ställa direkta frågor som har en chans att nå en bredare publik än vad de vanligtvis kanske gör.
Flygfyren ger dig möjligheten att kommunicera med personer från hela Sverige. Tänk Dig möjligheten att kunna fråga erfarna piloter från norrland om hur det egentligen är att flyga vintertid? Och vad man särskilt bör tänka på inför en stundande norrlandsflygning? Eller går Du i tankarna att skaffa dig en sjöbehörighet till ditt certifikat och kanske vill veta mer vad det innebär rent praktiskt innan Du går vidare?
Flygfyren erbjuder dig som pilot möjligheten att möta människor utspridda på ett stort geografiskt område i Sverige samlade på en och samma plats.
Som registrerad medlen kan du:
* Skriva inlägg i forumet.
* Skriva artiklar och lägga till bilder.
* Få en egen profil med presentation om Dig och Din flygbakgrund.
* Skicka snabbmeddelanden till andra medlemmar.
* Sist men inte minst, möjligheten att knyta nya flygkontakter!
Besök Flygfyren på http://www.flygfyren.nu för att utforska forumet närmare!
Med vänliga hälsningar,
Fredrik Tibbling
Skövde, 28 januari 2006
K@llen skrev:
1. Byt dina deviser mot komma-tecken. Vill du inte det så använd pratminus som det ska vara. ;)
En devis är väl det samma som motto? Hur ska jag byta ut det mot kommatecken? Blir det inte väldigt konstigt då?! :e
K@llen skrev:
5. Försök få in lite mer bevisföring med hjälp av exempel.
Jag la till det jag har på förstasidan på flygfyren....fem punkter vad man erbjuds. Är det sådan bevisföring du tänker på?! :OO
aasah skrev:
Vad du gör, ta bort ":rna!! ett "korrekt" svar innebär snarast motsatsen till ett korrekt dito. Apostroferna visar att du använder ordet i en ovanlig betydelse och det ger absolut inga bra associationer på ett sådant ord.
Du har helt rätt i ditt påpekande. Jag har tagit till mig det!
aasah skrev:
Sedan - jag är inte pilot, så korrekt kanske är ett vettigt ord i sammanhanget, men jag tror att det ev kan vara bra att byta det mot:
förslag skrev:
, ett bra svar dessutom
För om du skriver korrekt svar så låter det lite som ett Fråga/Svar forum där du garanterar att alla svar är korrekta, vilket du väl inte gärna kan göra? Ordet BRA är bättre därför att du inte lovar korrekthet, samtidigt som varje pilots/flygintresserads egna kunskaper kan gå in för att avgöra hur bra svaren är.
Jag håller med dig. Man ska inte garantera/lova några korrekta svar. Klok tanke.
LeonL skrev:
Jag vet inte om det här är bra eller motsatsen, men om man blandar in lite flygtermer så kanske man kan locka de som verkligen är intresserade? "Ah, det här är min grej", typ.
Några termer som du tänkte särskilt på? Tror jag förstår ditt budskap. Du vill ge lite atmosfär åt texten för att skapa mer inlevelse, right?! :)