RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Stefan Batan alltså. Som djurgårdare är man ju självklart nöjd med att se en av de största talangerna i dagsläget gå till klubben men vad händer egentligen?
Om inte jag har fått allt helt om bakfoten så är väl ett påskrivet kontrakt bindande? Man både hör och förstår AIKs bitterhet i uttalanden de gjort de senaste dygnet nu då de säger att de ska ta fallet till någon skiljenämnd. Vad kan hända där sen?
Trots detta blir man extremt irriterad när man surfat runt på firmans hemsida och sett alla dödshot han har fått in nu. Tydligen har också hans adress samt telefonnummer lagts ut :/
Säg att AIK nu skulle få rätt och signar Batan. Hur bra vänner kommer de vara sen då?
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Okej, efter två veckor på hotell i Göteborg har jag ingen koll alls, mer än ett kraftfullt uttalande från styrelsen i AIKs nyhetsbrev om att inte hota folk.
Vad har egentligen hänt? Jag fattar ingenting. :q
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Kort sammanfattning som jag uppfattat det.
- Batan skrev på för AIK och AIK hade muntligt avtal med Assyriska.
- Batan känner sig lurad av sin agent och vänder sig istället till Djurgården.
- Skriver på med Djurgården.
- Djurgården skriver på avtal med Assyriska om Batans överång.
- Aik har kontrakt med Batan men inte Assyriska och det är redigt förbannade och ska ta saken till skiljenämnd.
- Batan är klar för Djurgården...
så har jag uppfattat det.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Det låter fortfarande skumt - varför vända sig till en annan klubb (när man redan skrivit på för den första) om man känner sig lurad av agenten..?
Nåja, då förstår jag snacket om skiljenämnd och hela baletten i nyhetsbrevet iaf. Men det slutar väl med att han går till Bajen... :e
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg AIK går inte vidare rättsligt --> http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html?/fotboll/2005/herrar/lasvart/051209batan.html
Som sagt, hur fan kan man skriva på ett avtal med en klubb för att sen springa iväg till en annan? :q
Nog för att detta bara är AIKs vinkel på det hela, men underskrifterna på bilderna är svåra att bortse ifrån...