webForumDet fria alternativet

Segar mailservern?

Om webForum

6 svar · 340 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Eller är det mig det är fel på? :p

De senaste dagarna så har det tagit väldigt lång tid innan jag får mail om att någon har svarat i trådar jag skrivit i - eller skapat. Är det lite mycket för webForums server just nu eller ligger problemet hos mig?

Har ni upplevt samma seghet?

Medlem sedan dec. 1999503 inlägg

Då Griffel ansvarar för webForums mailtrafik så kan jag inte svara på ev. problem eller belastningsnivå, men jag är tveksam till att problemet ligger där. Vi har e-postbevakning på detta forumet och fördröjningen mellan att du postade ditt inlägg och jag fick mail var mindra än en minut :)

Okay, då måste det vara min mailserver det är fel på. Jag har inte fått något mail ännu, och då har det ändå gått 16 minuter sen du svarade. :l

Hm. Jag fick mailsvar inom en minut på ett annat forum.

Varför dröjer mailen från wF så lång tid för just mig? Hur kan jag göra nån enkel felsökning eller liknande?

r/ Nu fick jag svar om att någon svarat i denna tråden. 11:18.

Medlem sedan dec. 1999503 inlägg

Hmm, jag vet faktiskt inte vad felet kan bero på. Om fler användare upplever samma problem så får vi forska vidare :)

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Silfver: Om man tittar i mailets header så borde man kunna se var fördröjningen ligger.

GunnarD skrev:

Silfver: Om man tittar i mailets header så borde man kunna se var fördröjningen ligger.

Felet låg hos Zoneedit som tog (tar) en timma på sig att skicka vidare mailet. :l

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)