webForumDet fria alternativet

Andra ser inte min sida (Apache 2)

2 svar · 463 visningar · startad av tilleritova

tilleritovaMedlem sedan okt. 2005112 inlägg

Jag har ett litet dilemma...
Jag har petat upp en Apache server och allting fungerar bra, jag kan se sidan med min fejkade ip 127.0.0.1 och jag ser sidan med min Riktiga Ip: http://83.226.88.85/ men de "utomstående" kommer inte åt sidan.

Jag har kollar min brandvägg genom att stänga av den och en person som inte sitter hos mig surfade in på min ip och kom fortfarande inte åt sidan.

Jag har windows XP proff. bredbandsbolaget 24Mbit/sek och ett Xavi X5222r-P3 modem.

Jag har hört att det kan vara Modemet som sätter stopp för andra att komma åt min sida? kan det vara så? i annat fall kansek det är en inställning på min Apache serverprogramvara (puh! långt ord)?

Om det är någon här som vet vad det kan vara för fel så vore jag tacksam för hjälpen.!

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Vilket IP-nummer har din dator?
Det är inte säkert att din dator och ditt modem använder samma IP-nummer.
för att kunna komma åt datorn måste modemet köras i så kallat "bridge-läge" (har iaf för mig att det hette så). För att göra detta måste man logga in på modemet och ställa om det samt göra några inställningar i windows så windows loggar in med användarnamn och lösenord. Kommer inte ihåg vad den inställningen heter. Denna ligger förmodligen också under fel forum.

M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg

Vi hade samma problem med BBB. Var tvungen att brygga modemet och göra inställningarna i routern istället och i den styra upp vilka portar som skall öppnas.
Kommer inte heller ihåg vad typen heter men det borde framgå i BBB:s dokumentation samt hur man gör det.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)