Med en förhoppning om att kunna ge er en bild av vad som diskuteras på ledningsgruppsmötena har jag publicerat en rapport från detsamma. Hör gärna av er om ni har frågor eller funderingar så besvarar Patrik eller jag (Rikard) dem så fort vi kan.
Kul läsning! webForum känns helt plötsligt mycket mer seriöst. (y)
En liten fundering. Får wF några bidrag? Jag kommer inte på namnet på dem som delar ut pengar... Men ifall man bildar en förening så kan man få bidrag för det. Som i detta fall skulle kunna användas till att betala domänen eller eventuella hårdvarubyten. Om inte - då kanske det är ett smart alternativ att skapa en liten förening och tjäna pengar på att egentligen bara träffas och ha såna här möten? :)
wF får bara bidrag från de som känner att de vill ge oss bidrag. Se tråden webForums bankkonto.
I övrigt är det Patrik och jag som skjuter till pengar när så behövs. Om vi skulle räkna med "avskrivningar" för hårdvaran är kostnaden drygt 14.000:- per år, fördelat på följande:
Jag gillar tanken med "reputation". Förstår att det kan vara svårt att få till den utan att den missbrukas men det finns flera gurus här som det skulle vara kul att hjälpa till att promota.
Alternativt något system där man kan ge en person som löser ett problem typ virtuella wF pengar. Har någon mycket pengar så har han antagligen bra "reputation". Bara en tanke...
Tex: LarsG skulle få mitt maxbetyg. Det finns naturligtvis flera...