En lumparpolare kom från Osby, tydligen mycket slagsmål och grejer på det enda utestället som finns där. Men lycka till med flytten! :)
Finns säkert mycket shysst folk också.
10 svar · 821 visningar · startad av Pedda
Packar bilen imorron för att flytta till Osby och studera, så jag tänkte höra om det finns någon här som bor i Osby?
Har aldrig satt min fot där, och enligt kartan så är det ju inte så stort, men det kanske finns någon här som känner till orten.
En lumparpolare kom från Osby, tydligen mycket slagsmål och grejer på det enda utestället som finns där. Men lycka till med flytten! :)
wF medlemmen Laila bor just utanför Osby "Smoked Village"
PM så kan du få telnr.
Melea skrev:
Jag är för gammal för att vara ute o slåss, men jag ska passa mig. ;)
Lasp skrev:
wF medlemmen Laila bor just utanför Osby "Smoked Village"
PM så kan du få telnr.
Vad skulle min fru säga om hon visste att det delades ut telnr till tjejer här. ;) :)
Nu är bilen packad så jag åker om en timme, undrar hur mycket jag har glömt att packa.
Hoppas att det inte är något strul med bredbandet där nere så man inte får wF-abstinens.
Usch stackars människa! Osby? :o
Det ligger i norra Skåne. Är känd som en järnvägsknut och för Brio. Dialekterna runt Osby är hemsk och kallas för "göingska" - inte ens jag som bor i närheten förstår vad människorna säger.
I övrigt är det mest skog däruppe. Känner faktiskt en 60-årig kvinna som bodde i Osby i två månader, men flyttade eftersom hon tyckte det inte hände något däruppe.
Statistiken slutligen. De senaste åren har antalet invånare minskat - nästan den enda kommunen i Skåne där det sker.
Trevlig vistelse! Det finns det vacker natur här - en fin sjö och badplats i närheten! :)
Jupp, här var det ganska dött.
T.o.m internetuppkopplingen är slö. ;)
Men det positiva är att utbildningen verkar ok, fast tuff. Blir nog mycket pluggande framöver, men det gör ju inte så mycket då det inte finns något annat att göra.
Kristianstad skrev:
I övrigt är det mest skog däruppe. Känner faktiskt en 60-årig kvinna som bodde i Osby i två månader, men flyttade eftersom hon tyckte det inte hände något däruppe.
:e
Undrar om man vågar testa pizzerian tvärs över gatan.
Har inte sett en enda människa äta där på fyra dagar!! Hur kan ett sånt företag gå runt? :e
Osby, de är ett jäkla ställe de ja =)
Har en jobbar kompis som bor där samt en kompis flickvän bor där.
Det är inte ofta man hör något positivt där ifrån faktiskt.
Men de har en fin sjö, samt jag köpte min första bil där så allt är ju inte negativt! =)
Heldött var det här. :(
Var nere på puben igår, dom stängde 22.00!!! :q
22.00 på krogen.. nattugla ;)
Brukar åka dit och handla på ICA när jag är hos flickans föräldrar utanför Osby... mycket mer än så har jag inte bemödat mig Osby!