webForumDet fria alternativet

spela in en EP

7 svar · 348 visningar · startad av triax

triaxMedlem sedan okt. 200412 inlägg

Jag har en gammal ep som inte finns på cd som jag vill lägga på en cd skiva , hur gör jag enklast för att klara detta , är det bara att köra på line in på ljudkortet och spara eller måste jag gjöra om filsystemet på nått vis, tacksam för lite hjälp .

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

Är det en vinylskiva du pratar om? I så fall är det bara att ta line in.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

line-in är nog enda vettiga sättet, spela in i en ljudeditor, försök få till volymen rätt bara!

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

nja, det behövs en riia förstärkare för att det ska bli bra.

triaxMedlem sedan okt. 200412 inlägg

Ja det är en gammal vinyl skiva. kan jag använda windows ljuspelare eller måste jag ha någon speciell som kan göra om fisystemet , är det samma på vinyl och cd?

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

stoffe-2k skrev:

nja, det behövs en riia förstärkare för att det ska bli bra.

RIAA ;) Det löser man dock lätt med en vanlig förstärkare med skivspelaringång. Då kopplar man tape out till ljudkortet. Tyvärr är det vanligt att förstärkare av idag saknar skivspelaringång. Men det finns ju drösvis med gamla förstärkare som har det.

UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg

triax skrev:

Ja det är en gammal vinyl skiva. kan jag använda windows ljuspelare eller måste jag ha någon speciell som kan göra om fisystemet , är det samma på vinyl och cd?

LP-skivor har inget filsystem! :e Du ska helt enkelt spela in ljudsignalen till hårddisken via ditt ljudkort. Då får du en wav-fil med din inspelning. Den kan du använda när du kompilerar ihop din cd.

carl_xMedlem sedan mars 20001 858 inlägg

triax skrev:

:L

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)