TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Jag har en MySQL-databas med en tabell där kollumnen booked är av typen datetime.
Om jag hämtar en post med ett Recordset där booked är "0000-00-00 00:00:00" så blir det konstigt:
Mitt Recordset returnerar true på EOF även fast det innehåller poster, och försöker jag läsa data så får jag följande:
Data provider or other service returned an E_FAIL status.
Varför det?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det finns mycket att hitta om man googlar.
Till exempel:
http://bugs.mysql.com/bug.php?id=7711
Man kanske kan tolka detta som att det är en bugg i MyODBC. Hur öppnar du recordsetet?
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Såhär skapar jag mitt recordset:
dim objRS,strSQL
strSQL = "select * from tblbooking id=1"
set objRS = server.createobject("ADODB.Recordset")
objRS.CursorLocation = 3
objRS.open strSQL,objCon
Det blir tomt, fastän det inte är det...
Jag ska läsa igenom länken du postade.
EDIT:
Nämen titta HÄR:
http://bugs.mysql.com/bug.php?id=1680 :D
Suggested fix:
Have MyODBC return NULLs in the date/time fields of the cursor.
Vad menas? :q
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Problemet verkar uppstå när man använder en cursor på klienten. Behöver du det?
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Jag vill kunna sätta .PageSize och .AbsolutePage....
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Är det lokalt eller på webhotellet? Vilken version av MyODBC används?
Generellt sett brukar man få förslagen att använda LIMIT för paging när det gäller MySQL. Kanske kan vara något för dig?
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg MyODBC 3.51 används på mitt webbhotell. Denna version ska vara stabilast har jag hört.
Limit skulle såklart fungera, men det blir jobbig kod.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg På vilket sätt blir koden mer jobbig?
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Hur skriver jag ut antal sidor? :/
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Okej, nu är problemet löst!
Problemet var alltså hur jag angav CursorType för mitt Recordset.