12 saker du önskar att du inte visste

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • obelix
    Medlem
    • 2002-09-14
    • 3722

12 saker du önskar att du inte visste

1) Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin.

2) Under en genomsnittlig dag har du indirekt kommit i kontakt med 15 penisar, till exempel genom att ta i dörrhandtag.

3) En genomsnittlig persons årliga intag av snabbmat innehåller 12 könshår.

4) Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover.

5) Under ett år skakar du hand med 11 kvinnor som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.

6) Under ett år skakar du hand med 6 män som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.

7) De flesta män tvättar överhuvudtaget inte händerna efter att de varit på toaletten. Tänk på det nästa gång du är på krogen och äter jordnötter från skålen på bardisken.

8) Under en genomsnittlig bröllopsmottagning har du en hundradels chans att bli smittad med munherpes från en av gästerna.

9) Du andas dagligen in en liter av andra människors anala gaser.

10) Tandläkare har rekommenderat att tandborstar bör hållas på ett avstånd av minst 2 meter ifrån toalettstolen för att undvika att luftburna partiklar härrörande från spolningen fastnar på dem.

11) Du tillbringar sex månader av ditt liv på toaletten.

12) De flesta dammpartiklar i din bostad utgörs av död hud.
    Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining
  • G2P
    Medlem
    • 2003-04-28
    • 104

Re: 12 saker du önskar att du inte visste

[citat=obelix]
    10) Tandläkare har rekommenderat att tandborstar bör hållas på ett avstånd av minst 2 meter ifrån toalettstolen för att undvika att luftburna partiklar härrörande från spolningen fastnar på dem.

[/citat]

"Mythbusters" (Discovery Channel) testade detta med en serie tandborstar som satt på olika avstånd från toastolen och ett par kontrollexemplar som befann sig i ett annat rum. Alla tandborstar användes dagligen. De kom fram till att det var ungefär lika mycket, eller lite, bakterier på samtliga tandborstar (även kontrollexemplaren!) oavsett placering och dessa bakterier finns överallt. En riktig snuskig toalett skulle antagligen uppvisa ett annat resultat, men så äckligt har man det ju inte hemma..

Med tanke på detta kan man ju hoppas att de andra 11 punkterna är lika felaktiga.
    -------
    G-2-P

Comment

• UlfT
      Medlem
      • 2001-05-21
      • 6050

Åker ni till Kanada någon vinter, kan jag tala om att de använder hästpiss i vägsaltet. Det är därför saltet förmår smälta isen även när det är -30 grader. Nu vet ni det, vare sig ni vill det eller ej.
      "Where has Doctor Alban gone? I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers."

—Friedrich Nietzsche

Comment

• Impact
        Medlem
        • 2004-09-03
        • 606

[citat=UlfT]Åker ni till Kanada någon vinter, kan jag tala om att de använder hästpiss i vägsaltet. Det är därför saltet förmår smälta isen även när det är -30 grader. Nu vet ni det, vare sig ni vill det eller ej. [/citat]
        Jag som var där förra vintern!
        Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

[citat=UlfT]Åker ni till Kanada någon vinter, kan jag tala om att de använder hästpiss i vägsaltet. Det är därför saltet förmår smälta isen även när det är -30 grader. Nu vet ni det, vare sig ni vill det eller ej. [/citat]*noterar* *vänder blad*

Vad gäller de andra punkterna som obelix listade så kan jag mycket väl tänka mig att många av dem stämmer, exempelvis det där om jordnötterna på bardisken.
          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• greyhound
            Medlem
            • 2003-05-18
            • 1399

[citat=obelix]4) Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover.[/citat]

Är det inte mera??
            Jag har för mig att jag hört det förut på discovery.
            Zend Certified PHP Engineer

Comment

• magnusfeldth
              Medlem
              • 2003-01-02
              • 2442

[citat=obelix]1) Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin. [/citat]
              Jag slutar alltid simma efter 55 minuter, klarar jag mig då?
              [citat=obelix]
              2) Under en genomsnittlig dag har du indirekt kommit i kontakt med 15 penisar, till exempel genom att ta i dörrhandtag. [/citat]Jo, visst är det förjävligt med alla personer som öppnar dörrar med hjälp av sin snopp.
              [citat=obelix]
              3) En genomsnittlig persons årliga intag av snabbmat innehåller 12 könshår. [/citat]Familjen Dafgårds har börjat planera regler om intimrakning, så det ska snart vara ett minne blott...
              [citat=obelix]
              4) Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover. [/citat]Nattamat?
              [citat=obelix]
              5) Under ett år skakar du hand med 11 kvinnor som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna. [/citat]Som sagt, alla gör det...
              [citat=obelix]
              6) Under ett år skakar du hand med 6 män som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna. [/citat]Därför är det bättre med en manlig klapp på axeln...
              [citat=obelix]
              7) De flesta män tvättar överhuvudtaget inte händerna efter att de varit på toaletten. Tänk på det nästa gång du är på krogen och äter jordnötter från skålen på bardisken.[/citat] Gillar inte jordnötter.
              [citat=obelix]
              8) Under en genomsnittlig bröllopsmottagning har du en hundradels chans att bli smittad med munherpes från en av gästerna. [/citat]You may now kiss the bride... and only the bride!
              [citat=obelix]
              9) Du andas dagligen in en liter av andra människors anala gaser. [/citat]Dags att sluta andas... Var kan man köpa ett sånt där syretält som Michael Jackson hade?
              [citat=obelix]
              10) Tandläkare har rekommenderat att tandborstar bör hållas på ett avstånd av minst 2 meter ifrån toalettstolen för att undvika att luftburna partiklar härrörande från spolningen fastnar på dem. [/citat]Borsta tänderna med toalettborsten om du tror på det...
              [citat=obelix]
              11) Du tillbringar sex månader av ditt liv på toaletten. [/citat]Ack, rå kyckling i Spanien, hur kunde jag vara så dum...
              [citat=obelix]
              12) De flesta dammpartiklar i din bostad utgörs av död hud. [/citat]Hade faktiskt varit värre om det varit levande hud...
              Sanningen är störst, men EG-rätten har företräde
              eight-thirty res at Dorsia | Mister One Million | jag var där | Klauz!

Comment

• Eclipse
                Medlem
                • 2000-07-13
                • 3741

11) Du tillbringar sex månader av ditt liv på toaletten.

Måste vara mer för min del. Jag hinner med hela morgonblaskan på muggen varje morgon, mellan 10-15 minuter, beroende på hur många galna insändare det finns.

Efter det duschar jag... 30 minuter på en vecka blir 2.5 timme på vardagarna. Det måste bli mer än 6 månader under hela min livstid!
                Champange ska vara torr, kall och gratis. Winston Churchill
                The best computer is man, and is the only one wich can be mass-produced by unskilled labour. Werner von Braum 1912-1977

Comment

• Web-Tor
                  Medlem
                  Smurf
                  • 2000-11-03
                  • 11794

[citat=obelix]Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin. [/citat]Låt oss dra till med att vattnet i en normal pool innehåller 10 % urin (då tror jag att vi tar i rejält i överkant). För att få i sig en halv liter urin behöver man alltså få i sig totalt 5 liter poovätska under denna timme. Tillåt mig att tvivla på denna uppgift.
                  /Tor
                  Jag och mina bilder.

Comment

• clarkbones
                    Medlem
                    • 2001-02-07
                    • 2693

[citat=obelix]1) Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin.
                    [/citat]

Känns som om det faller på sin egen orimlighet.
                    Microsoft Certified Application Developer

Comment

• Qimen
                      Medlem
                      • 2001-06-29
                      • 3568

[citat]1) Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin.[/citat]Kloret i vattnet bryter ned så gott som alla bakterier så lär inte vara något skadligt kvar... Så den uppgiften lär ju inte stämma precis... Dessutom sväljer man inte så mycket för den delen heller.

Men för skojs skull, låt säga att den stämmer. Humm jag tränar 10 pass i veckan ā 2 timmar ~20 timmar i veckan ~ 1000 timmar om året. Kul då, får i mig ett halvt ton piss om året.
                      Last edited by Qimen; 2005-01-27, 11:19.

Comment

• Rikard
                        Medlem
                        Älgen
                        • 1999-12-03
                        • 8623

[citat=Web-Tor]Tillåt mig att tvivla på denna uppgift. [/citat]*tillåter Web-Tor tvivla*
                        jobbskatteavdrag.se

Comment

• obelix
                          Medlem
                          • 2002-09-14
                          • 3722

[citat=Web-Tor][citat=obelix]Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin. [/citat]Låt oss dra till med att vattnet i en normal pool innehåller 10 % urin (då tror jag att vi tar i rejält i överkant). För att få i sig en halv liter urin behöver man alltså få i sig totalt 5 liter poovätska under denna timme. Tillåt mig att tvivla på denna uppgift. [/citat]Påpekar för Web-Tor att detta är café avdelningen, inte den andra seriösa delen.
                          Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

Comment

• Rinaldo
                            Medlem
                            • 2001-03-30
                            • 2092

Det kan vara så att det är felformulerat. Dom antar antagligen att vattnet är utblandat med urinet så alltså borde man få i sig en halv liter vatten, med en viss % urin i... Det låter mer troligt men denna procenten stiger nog inte ens uppemot 1%... så det är rimligt att anta att man får i sig 1-5 ml?
                            "Kollektivt självmord, är det när man hoppar ut framför ett tåg?"

Comment

• frankof
                              Medlem
                              • 2001-01-29
                              • 4275

Gulpar du i dig en halvliter vatten i löpet av ett pass skal du hitta en annan sport att utöva (eller ev. en störe basäng, så att konsentrationen av urin sjunker)
                              /frankof
                              Beta tester: http://www.americasarmy.com/
                              Global moderator: http://aaotracker.com/

Comment

Working...