![]() |
|
|
|||||||
| Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-12-21
Lösningar: 1 |
15 mars 2004: Vår familj beställer Glocalnet ADSL med Villaägarna och min pappa skickar in fullmakt för att vi ska kunna byta från Telia ADSL.
14 juni 2004: Jag ringer och undrar hur det går och varför vi inte fått det än. Jag får som svar att allt ser okej ut och jag kommer få Glocalnet ADSL inom en vecka. 25 juni 2004: Ringer tillbaka och undrar varför vi inte fått det än. Då påstår damen att Telia varit seg och inte vill lämna ifrån oss som kund. Men hon trodde att det inte skulle dröja mer än högst ett par dagar. 9 juli 2004: Ringer till Glocalnet. Nu påstår dem att det råkat blivit fel i deras system. Min mamma var kund hos Glocalnet för några år sedan en kort period och det klarade inte systemet av. De sa att de skickar iväg ett brev så att vi enkelt och gratis kunde ändra så att min mamma försvann helt och hållet från deras datorer. 12 juli 2004: Brev anländer, men de vill ta 100 kronor betalt för att ta bort henne från deras system. "Gratis" sa ju förre telefonisten. Jag ringer upp igen och berättar att de tidigare sa att det skulle vara gratis. 100 kronor är ju i och för sig inte mycket, men ville höra så det verkligen var rätt lapp vi fått i och med att det skulle vara gratis. Då sa telefonisten att de kunde fixa så att de flyttade över det vi beställt i mars på min mamma istället. Detta gjorde de. Nu skulle det bara ta någon vecka innan vi får ADSL. 20 juli 2004: Vi får ett brev från Glocalnet där de vill att min mamma fyller i en fullmakt för att de ska kunna avsluta Telia ADSL. Vi skickar in det samma dag. 21 juli 2004: Det anländer 2 brev med likadant innehåll som dagen innan. Vi struntar i detta - alla kan väl göra fel. 22 juli 2004: Det anländer 3 brev med likadant innehåll som tidigare brev. Jag ringer upp till Glocalnet och frågar varför de gör på detta viset, men de visste inte hur det kunde komma sig. Vi skulle snart få Telia ADSL. 23 juli 2004: Det anländer 4 brev med likadant innehåll som tidigare brev. 26 juli 2004: Det anländer ytterligare 1 brev med likadant innehåll som tidigare brev. Nu jävlar tänkte jag. Ringer upp till Glocalnet och frågar varför de masspostar vår brevlåda. Telefonisten beklagade - de hade fått ett fel i deras system som gjorde att alla brev de skickade multiplicerades med 11. Tyvärr hade vårt telefonnummer försvunnit ur deras system. Telefonisten skickade iväg en felrapportering till Huvudkontoret som skulle kontakta oss på telefon nästa dag. 9 augusti 2004: Ringer upp dem igen och frågar varför Huvudkontoret ej ringt. Telefonisten kunde dock se på sin datorskärm att bredbandet äntligen skulle vara på G. Allting var klart och användaruppgifterna är på väg till vår brevlåda. Kanon tänkte jag - äntligen kan man få Glocalnet ADSL. 12 augusti 2004 (idag): Ringer upp och frågar varför de inte skickat några användaruppgifter. Och plötsligt påstår de att de varken fått fullmakt eller någon beställning från oss. Nu ger jag upp. Glocalnet är nog det märkligaste jag varit med om....
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2004-07-22
Lösningar: 0 |
Skumt! Glocalnet har alltid fungerat bra för mig (har dock inte Internetuppkoppling genom dem...) - men det kanske är strul i och med att de nyligen har börjat med ADSL...?
Jag har haft funderingar på att byta från Telia 8kb ADSL till Glocalnet - men eftersom jag har väntat över en månad på min förra mailfråga angående när de räknar med att jag kan få 8kb-anslutningen - och efter att ha läst om dina problem här, så känns det som om jag nog ska avvakta ett tag... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-12-21
Supporttelefonisterna har dock varit mycket trevliga, men organisationen verkar helt skum. Jag skulle nog avvaktat om jag vore du, men det kankse bara är jag som har haft problem med företaget?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-03-16
Lösningar: 57 |
Ojdå!
Tråkigt att höra, måste dock säga till Glocalnets försvar att jag aldrig har haft några problem med dem. Dock går det lite långsamt ibland. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2004-07-13
Lösningar: 7 |
Redigerat med anledning av webForums regler §1.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Josef alternativt forumledarna. Josef Moderator, webForum
Mvh Mattias Karlsson Senast redigerad av Josef, 2004-10-31 klockan 15:39 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
våran uppkopplingsavgift är 40 öre...
|
|
|
#7 |
|
Medlem
dessutoom har dom 1kr dyrare när det gäller samtal till mobiler...
|
|
|
#8 | |
|
Avstängd
Registrerad: 2001-04-17
Lösningar: 18 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
ringer man med glocalnet ska man defenitivt byta. Tele2 är billigast i sverigie enligt aftionbladets undersökning..
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-08-23
Lösningar: 91 |
Vad hade ni för uppsägningstid på Telia ADSL, för vid byte så kan överlåtelsen ske först efter uppsägningstiden.
Men å andra sidan, även om ni hade tre månader så har ju det nu passerats med marginal.. Viskar till ade §2 (Annonsering av varor/tjänster är inte tillåtet.)
|
|
|
#11 | |
|
Medlem
Registrerad: 2002-12-14
Citat:
Nån mer än jag som inte får ihop det där? Får man pengar av er eller... hur menar du?
|
|
|
|
#12 | |
|
Medlem
Registrerad: 2003-05-25
Lösningar: 6 |
Citat:
Glovalnet betalar man 19kr hos er 24 kr. 24kr låter inte gratis heller. och billigare än gratis. hur mycket / min får man av er för att ringa med er. Sen dom flesta operatörer är i stort sätt lika i pris. det finns billiagre än er och dyrare.
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Redigerat med anledning av webForums regler §2.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Josef alternativt forumledarna. Josef Moderator, webForum
Mvh Mattias Karlsson Senast redigerad av Josef, 2004-10-31 klockan 15:39 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Avstängd
Registrerad: 2001-04-17
Lösningar: 18 |
Tele2 = teh win!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-03-01
Lösningar: 39 |
ade:
där är ingen uppkopplingsavgift på gratis samtalen hos glocalnet.. för övrigt kommer jag inte in på tele2s hemsida men är inte det erbjudande 24 kr enbart för kvällar och helger?
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Glocalnet kostar 19:-/månad för HELT gratis samtal till andra Glocalnet-abonnenter. Ingen minutavgift och ingen uppkopplingasavgift.
För "Helg och Kväll" tillkommer 10:-/månad för att ringa till samtliga fasta nummer - men där tillkommer 55 öre för uppkopplingen. Om man i stället väljer "All-tid", så kostar det 49:-/månad att ringa till alla nummer vilken tid som helst på dygnet - med en uppkopplingsavgift på 55 öre. Tele2 "Dag" kostar 34:-/månad och har en uppkopplingsavgift på 45 öre (inte 40 öre, som ade påstod - vet du inte vilket pris som gäller på det du säljer...?). Tele2 "Kväll och Helg" kostar 24:-/månad och har samma uppkopplingsavgift. Jag vet inte hur man får Tele2's 58:- att bli billigare än Glocalnets 49:- - men det är väl som det brukar vara med Tele2, att hälften är sant och hälften är mindre sant - och att man inte får reda på det av deras säljare om man är dum nog att ge dem sitt telefonnummer när man blir påhoppad... Skillnaden på 10 öre i uppkopplingsavgift motsvarar 90 samtal på en månad, för den som vill jämföra med hur många samtal de ringer per månad. Om man sedan väger in Glocalnets G-telefoni, där man ringer helt "gratis" för 19:-/månad till Glocalnet-kunder, så blir det ju ett extra mervärde om man känner många som har Glocalnet. Med tanke på Tele2's dåliga mobiltäckning, är det inte svårt att välja Glocalnet till mobilen heller, eftersom de använder samma nät som Vodafone - och ger extra billiga samtal till Glocalnet- och Vodafone-mobiler. Läs på lite mer innan du påstår att Tele2 är "mycket billigare", att "Tele2 är den billigaste operatören" och att "Glocalnet är den sämsta operatören"... Villkoren är lätta att hitta på respektive hemsida. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Det enda glocalnet är billiagre på är 6 öre i minuten på mobilsamtal dagtid..
Och att det kostar 9kr mer att ha tele2 är det värt. Dom pengarna tjänar du in direkt. Dessutom om du har glocalnet mobil så kostar det m,ycket att ringa till den från fasta telefoner, vodafone är dyraste att ringa till. Dessutom om du ringer ett mobilsamtal på 2 mninuter med glocalnet till en telia eller comviq mobil på kväll eller helg så kostar det 4,53kr och med tele2 2.60kr observera att detta händer dagligen av de flesta hushåll... Och jag ringer 5 till 10 minuter mobil om dagen.
|
|
|
#18 |
|
Medlem
ade:
det går att komma med hur många exempel som helst "ringer du så tjänar du på tele2" och "ringer du så tjänar du på glocalnet" osv. Det är omöjligt för dig att säga att andra tjänar på Tele2 för du vet helt enkelt inte hur dom ringer. Och jag lovar dig, det är långtifrån alla som tjänar på att ringa ifrån Tele2, samma sak med Glocalnet.
|
|
|
#19 |
|
Medlem
Nej.. där har du lite fel.. Enda sättet att tjäna med glocalnet är:
att du ringer mellan glocalnet kunder. Glocalnet är 6öre billiagre i munten på mobilsamtal och det innebär att man måste ringa mer än 3 minuter på dagtiud för att 3öre.. för jag räknar med deras dyra uppkopllingsuppgift..
|
|
|
#20 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-08-03
Lösningar: 109 |
Men skärp er nu! Är ni inte OT så det räcker och blir över?
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Medlem
Igår sålde jag till en kund som ringde med glocalnet. Hon ringde väldigt mycket spritt över dygnet, till mobiler och fasta.
Hon hade en räkning med glocalnmet på 1700/månaden.. Helt ofattbart. Och vi gjorde en uträkning med hennes faktura och den månaden skulle bli 382kr med vårat dygner runt erbjudande..
|
|
|
#22 |
|
Medlem
Dryden:
of course ursäkta mig
|
|
|
#23 | |||
|
Medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Du kan säkert hitta exempel där det är billigare - men på det stora hela är och förblir Glocalnet bättre än Tele2 - inte minst för att de inte använder vilseldeande marknadsföring, negativ avtalsbindning och liknande, som Tele2 flera gånger har prickats för. Glocalnet och Vodafone har dessutom MYCKET bättre täckning i mobilnätet. Efter att vi nyligen bytte till Tele2 på mitt jobb, så blev täckningsgraden för mobilerna katastrofalt dålig, med ständiga nerkopplingar och avbrott ute på fält, trots att guld och gröna skogar utlovades. Efter semestrarna kommer vi att förhandla med andra operatörer - och vi kommer aldrig att släppa in någon Tele2-säljare i huset igen! Detta var mitt sista inlägg om telefoni i denna tråden, eftersom det är för mycket OT (det handlade ju om ADSL...). Jag betackar mig för oseriösa säljare som kommer med felaktiga och vilseledande påståenden - och eftersom jag inte kan låta sådana felaktigheter stå oemotsagda, hakade jag på sidospåret... |
|||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-05-25
Lösningar: 6 |
ade det finns Operatörer som är billigare än er och dom som är dyrare så är det bara.
Det här va väl ingen tråd om Glocals tele utan ADSL. Så sluta försök sälja tele2 här.
|
|
|
#25 |
|
Medlem
Detta blir också mitt sista inlägg. Berätade att glocalnet är sämre för att om någon skulle vilja byta skulle jag kunna erbjuda ett lätt och effektivt sätt att byte. Behöver inte ragga kunder på internet för att få bra lön..
Jag säljer i snitt 3st förval i timmen vilket ger i snitt 150kr/tim.. Bara påpeka att jag övertalar ungefär 14av15 glocalnet kunder i veckan..
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|