Jag vet om att det finns många trådar redan om "vilket webbhotell ska jag använda"
Men jag vill inte veta vilket jag ska använda, jag vill veta vilket av dessa jag inte borde använda.
Inte pga. att de inte har vissa tjänster, utan om de har misskötsig, någon som har erfarenhet av att de är dåliga, sajten nere, dålig support, extra avgifter som man inte fick reda på mm.
Här har jag en lista på ett gäng webhotell som har det jag vill ha, men vet inte om jag vågar ta det billigaste.
Bra idé att samla all dålig erfarenhet i samma tråd. :)
Jag har precis bytt från Box Hosting till Axentus. Jag kan inte rekommendera Axentus ännu men Box Hosting passade inte mig. Begränsad och för lite databasutrymme.
För att säga vad som inte passar dig bör du lista dina krav.
RanXeroX: Datormagazins lista är lång men informationen är dålig. Alternativet "SQL-databas" är diffust eftersom det inte anger om det är MS SQL, MySQL eller något annat. Jag föreslår att du söker utan det. MySQL ingår eller finns som tilläggstjänst för det mesta. Fast många webbhotell väljer ändå att inte kryssa för att de har SQL-databas. De kanske tolkar det som MS SQL-databas.
Är Apache ett absolut krav? PHP kan fungera utmärkt på Windows och IIS.
Apache är nog inte ett absolut krav, funkar nog lika bra under windows.
Har skickat iväg ett mail till ca 14 st olika webbhotell, ska kolla om de har de kraven jag behöver, men som jag nämde innan så hoppar jag nog över 99kronor och surftown.se
Bra idé att samla all dålig erfarenhet i samma tråd.
Ja egentligen borde man nästan låta en tråd vara permanent erfarenhetssamlare. Där kunde man lista vad man tyckte om olika webbhotell kortfattat och kanske länka till den tråd där man diskuterar det problemet. På så vis skulle det kanske bli lättare att hitta rätt i djungeln av webbhotellserfarenheter som det här forumet är. En sådan tråd skulle ju förstås efter ett tag de äldsta inläggen vara meningslösa i. Kanske vore lite bättre med någon slags wiki-lösning eller något då.
Jag har haft surftown till en del hobbysidor nåt halvår. Helnöjd med dom. Dom har en av de bästa kontrollpanelerna jag sett iaf. Samma som finns på neureal.com
Ska väl sägas att jag främst använt mailen och deras DNS:er.
Men helt klart, ska man köra lite större siter så går surftown bort. Inte annars.
Jag har haft Spray Webbhotell (200 mb/10 Gb) i över ett år och har helnöjd. Bra support och bra upptid. När det låg nere nån dag för ungefär ett år sen fick man en vacka extra gratis.
Urklipp taget direkt från 99kornors webbsida. Jag vet inte om de håller vad de lovar.
Här kommer urklippet:
Tio gånger så billigt, dubbelt så bra! Allt detta summerar upp till något som våra konkurrenter tror är både ohållbart och ofattbart: En tjänst som kostar en tiondel så mycket som våra konkurrenter med lika många (och ofta fler) funktioner, support-personal där du inte behöver vänta dagar på svar och stabila system som ser till att din sida är uppe dygnet runt för hela världen att nå!
Just nu har de ingen som helst support, och de har alldeles för mycket downtime.
Dom fungerade okej under det året jag var där. Lite strul med FTP:n som vi inte lyckades lösa, men jag vågar inte lova att det var deras fel. Däremot så var uppkopplingen väldigt långsam. Jag hade ett forum där med ett par hundra medlemmar, och det gick inte i längden. Det gick för långsamt. Däremot skulle dom skaffa snabbare lina, så nu kanske dom är bättre igen.
Dom fungerade okej under det året jag var där. Lite strul med FTP:n som vi inte lyckades lösa, men jag vågar inte lova att det var deras fel. Däremot så var uppkopplingen väldigt långsam. Jag hade ett forum där med ett par hundra medlemmar, och det gick inte i längden. Det gick för långsamt. Däremot skulle dom skaffa snabbare lina, så nu kanske dom är bättre igen.
Precis de var sega förut men nu har min sida flyttats till nya servrar på snabbare lina. Har inte haft några problem sen jag hamnade på nya servern.
Utav den listan hade nog Spray känts tryggast, inte för att det nu alltid är så men Spray är ju ändå rätt stort och har inte fått några klagomål från konsumentverket osv.
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9