Jag är på jakt efter ett program som kan användas som röstfövrängare. Är det någon som känner till något bra?
Röstförvrängare
11 svar · 1 609 visningar · startad av dahlgren
Menar du att du ska ha det som plug-in till till Ventrlio etc? I så fall är Voice Mask ett kul alternativ. Lite roligt att chocka polarna när man pratar över MSN eller liknande. :e
Antingen ska det gå att köra live direkt ut i högtalare eller till en fil.
Eller till att ta sig in på högsäkerhetsområden där röst och ögon-scannrar läser av vid Level 5 dörrar...aha. Du är en SPION!
Även jag skulle vilja ha ett sådant program. Men kravet är att det går att spara inspelningen till en wav fil. :)
Ja, alltså kör du ett vanligt sequencer-program som Logic, Cubase, Cakewalk m.fl så brukar det finnas (iaf i Logic som jag jobbar med) en plugin som heter "Pitch Shifter" där man kan ratta till en riktigt snygg Darth Vader-röst.
Har du någon länk till detta program och plugin? =P
Gratisalternativ hänvisas alltid till download.com och liknande siter ;)
Har du någon form av ljudediterings-program där du kan köra effektpluggar så kan du kolla in lite olika vocoders, pitch shifters osv.
Det sistnämda brukar finnas i de flesta ljudprogram, med skiftande kvalitet.
Jag har ett program som heter Wave-lab. Där kan man förvränga ljudet men tyvärr inte spara det. Men samtigt spelar jag in det förvrängda ljudet i en wave-editor som följde med mitt ljudkort: Creative SB Audigy - Surround 8.2 - Creative wave studio. Där kan man spara det förvrängda ljudet som man först spelar upp i det första programmet. Konstigt?
Tror att man måste ha två separata wave program för att det skall lyckas? Är inte säker på det?
På mitt ljudkort har jag 9 kontroller för att få in ljudet i datorn. En av dessa heter: "what you hear" Den fångar in alla ljud som kommer in i datorn, från nätet, från datorn, via TV kortet och via Aux och optical. Även streamat ljud från webben, som kan spelas in via wave lab. Det finns otaliga möjligheter med Creative system. Kostade skjortan men det är det värt.
Tyvärr känner jag inte till om det finns lite-versioner av creative men man kan väl testa.
/ Nybörjare
Pitchshifta kan man ju i Ljudinspelaren som följer med Windows. Går bara att ändra i setg om 100% men det är alltid något!
jag har nåt röstförvrängarpluggin till pinnacle studio 10 men jag vet inte vad det heter
Voice Mask har jag för mig kan sparas till wav filer inte helt säker..