Kan man citera flera personer på ett smidigt sätt? Jag vet att det finns i andra forum, när man väljer "citera" på någon och man hamnar på den här sidan där man skriver. Då kan man scrolla ner och kryssa i flera personer man vill citera. Går det här på wF? För i så fall har jag helt missat den funktionen. Eller måste man helt enkelt kopiera varje text man vill citera och skriva användaren manuellt?
Du måste citera varje person utöver den första manuellt.
Det är en sanning med viss modifikation. Det finns inget enkelt, automatiskt sätt, nej. Men med lite trixande kan man få det "halvautomatiskt".
Säg att du vill citera flera inlägg från en viss tråd T.
Tryck citera - med SHIFT-tangenten intryckt - på det översta inlägget (exempelvis). Då öppnas svarsfönstret i ett nytt fönster, medan tråden T fortfarande syns i det ursprungliga. Låt oss kalla detta för C (citat).
Skriv din kommentar till detta första citat. Skicka INTE iväg det.
Leta upp nästa intressanta inlägg i T. Tryck citera - UTAN shift.
I detta nya citeringsfönster sätter du markören någonstans i själva textrutan, markerar all text, kopierar. (I Windows är det Ctrl-A Ctrl-C)
Flytta markören till C, Klistra in.
Flytta markören till det fönster du kopierade ifrån. Tryck Bakåtpil i webbläsaren ==> T. (Du vill ju inte spara citatet i ett eget inlägg.)
Flytta markören till C och skriv kommentar.
Se 3) och framåt tills du fått med alla citat.
Klicka på "Skicka svar" i C.
Dvs, du hoppar fram och tillbaka mellan ett fönster med tråden och ett annat med ett växande inlägg med flera citat i. När man gjort detta några gånger går det fortare än att knacka in koderna för hand...
Du måste citera varje person utöver den första manuellt.
Det är en sanning med viss modifikation. Det finns inget enkelt, automatiskt sätt, nej. Men med lite trixande kan man få det "halvautomatiskt".
Säg att du vill citera flera inlägg från en viss tråd T.
Tryck citera - med SHIFT-tangenten intryckt - på det översta inlägget (exempelvis). Då öppnas svarsfönstret i ett nytt fönster, medan tråden T fortfarande syns i det ursprungliga. Låt oss kalla detta för C (citat).
Skriv din kommentar till detta första citat. Skicka INTE iväg det.
Leta upp nästa intressanta inlägg i T. Tryck citera - UTAN shift.
I detta nya citeringsfönster sätter du markören någonstans i själva textrutan, markerar all text, kopierar. (I Windows är det Ctrl-A Ctrl-C)
Flytta markören till C, Klistra in.
Flytta markören till det fönster du kopierade ifrån. Tryck Bakåtpil i webbläsaren ==> T. (Du vill ju inte spara citatet i ett eget inlägg.
Flytta markören till C och skriv kommentar.
Se 3) och framåt tills du fått med alla citat.
Klicka på "Skicka svar" i C.
Dvs, du hoppar fram och tillbaka mellan ett fönster med tråden och ett annat med ett växande inlägg med flera citat i. När man gjort detta några gånger går det fortare än att knacka in koderna för hand...
Intressant. :) Jag kom på en sak nu när du skrev det där. I firefox kan man öppna flikar. Så om jag öppnar en flik för varje citat så är det bara att "pasta". :P
Ber om ursäkt för att jag drar upp en gammal tråd, men jag tycker att den är aktuell fortfarande. Och jag tror faktiskt att det är fler än jag som skulle uppskatta det.
På t.ex. SweClockers så finns det en liten kryssruta vid varje persons inlägg. Vill man citera flera personer så är det bara kryssa i de personerna och sen gå vidare. Jättesmidigt, då har man redan alla citat-block i sitt inlägg och man slipper öppna flera sidor i tabbar bara för att citera någon.
Som nämnt i en tidigare tråd så finns det mycket att vinna på att uppgradera till en nyare version av vB, en av fördelarna är att denna funktionen fins inbyggd från och med version 3.6. :)
Jag är inte säker på att en vidlyftig citeringsfunktion är ett lyft för wF!
Kan det bli så att man inte läser hela inlägg, utan tar fasta på det som är pastat!
(En försvenskning av Paste), Det är fortfarande viktigt att tråden läses i sin helhet.
Eller?
Jag är inte säker på att en vidlyftig citeringsfunktion är ett lyft för wF!
Kan det bli så att man inte läser hela inlägg, utan tar fasta på det som är pastat!
(En försvenskning av Paste), Det är fortfarande viktigt att tråden läses i sin helhet.
Eller?
Jag ser inte skillnaden i hur det skulle bli annorlunda från nu, utan en sådan funktion, som om vi skulle ha en med? Vi citerar ju redan massor med inlägg samtidigt, jag vill bara underlätta.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e