Idag hade vi en så kallad solidaritetsdag i skolan. Ungefär som Operation dagsverke, där man samlar in pengar till förmån för en viss samhällsgrupp nånstans i världen.
Hur som helst - det var ett gäng på tre personer i klassen som tänkte spela på gatan i Stockholm city idag - och så blev det! Jag hängde på (och senare ytterliggare en i klassen), och kan säga att så här roligt har jag inte haft på länge. Och som grädde på moset bestämdes träff över en kebab med själve M.Cheraghi också.. :)
Såja - de tre killarna hade skrivit ut lite texter (Cornelis, Creedence, lite svenska låtar.. skoj låtar helt enkelt) och vi drog på förmiddagen till Drottninggatan med vår skylt (Operation dagsverke; Östra Real; till förmån för vår vänskola i Guatemala) och satte igång och sjöng. :) Jag kan säga att Proud Mary var populär. :e
Jag fotade och filmade lite också. Snart kom även M.Cheraghi på besök. :bire
Sjöng lite till, åt på Falafelkungen med M.Cheraghi. Femte polaren kom, sjöng och filmade, och sen samlade vi ihop våra saker och ting vid 14-tiden. Vi spelade 3 h, samlade in häpnadsväcknande 921 kronor!
Bilden är tagen av M.Cheraghi. :bire
Jag är andra killen från höger.
Bild: Skönsång i city
Bra lön!
Ni fick ca 307kr per timme ;)
Nästa gång! Spela in också så vi kan höra vad ni sjunger. :i
Jag har filmklipp. :)
Sitter på modem nu bara. x(
Laddar upp dem vid första bästa tillfälle. Jag är dock inte med eftersom jag filmade. ;)
Yeah.. jag måste medge att grabbarna visste vad dem sysslade med :) Gitaristen kunde sina accord för den delen också :)
Kebaben på falafel.. ja går det att säga nån annat än BÄST om den? nepp det gör det inte =) Det var ett rent nöje att få träffa Martin och hans kumpaner, och att se de ställa upp för en sådan välgörande sak :)
av det lilla jag såg var det inte äldre folk som skänkte pengar. 3 unga tjejer i 16-18 årsåldern som bidrog med pengar :) Big-ups till tjejerna :) Men det kanske är för att det är en ovanlig syn att se unga killar stå och sjunga mitt i city :)
Edit: Mycket möjligt att äldre också lade pengar. Men man ser vad man vill se :e
*laddar för den 29:e maj*
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Såg er!!!
Fan vad jag o polarn garvade :e
Det roliga var också att ni garvade lika mycket som de som gick förbi ;)
caze skrev:
Såg er!!!
Hoho! Ni skulle ha hälsat. ;)
Fan, det där var bland det roligaste jag gjort på länge.. Så är det. :D
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg
m_soderlund skrev:
caze skrev:
Såg er!!!
Du var inte där när jag såg dom som spelade ;)
mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inlägg Bra jobbat! Hade varit riktigt roligt att se faktiskt! §e
caze skrev:
m_soderlund skrev:
Du var inte där när jag såg dom som spelade ;)
Aha. Det var då jag var med M.Cheraghi på kebabstället antar jag. :)
Så där ja! Nu finns några filmklipp online också, detta är ett av dem: Filmklipp :D (högerklicka, spara mål som - filen är 15 mb)