Meddelande

Minska
No announcement yet.

mail() och one.com

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • mail() och one.com

    Någon som ha erfarenhet av one.com och skicka mail via sin hemsida med php? Det funkar ju inte att skicka ut mail till andra adresser än den som hemsidan ligger hos när jag testar mer än några gånger men sen funkar det ej alls. Någon som vet varför? Och hur man isåfall kommer förbi det. Måste kunna skicka ut till andra adresser annars är sidan jag har helt värdelös.

    Har ändrat till sidan.se för vill ej att någon ska se vilken domän det gäller om någon undrar om det.

    Koden
    Kod:
    <?php 
    ini_set("SMTP", "mailout.one.com"); 
    ini_set("sendmail_from", "noreply@sidan.se"); 
    
    $from 		= "noreply@sidan.se"; 
    $to 		= "asa@gruvsjo.se"; 
    $subject 	= "Nytt meddelande"; 
    $name 		= "Namnet"; 
    $message 	= "Meddelandet!";  
    
    $headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n"; 
    $headers .= "Content-type: text/html; charset=utf-8\r\n"; 
    $headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n"; 
    $headers .= "From: $name\r\nReply-To: $to\r\n"; 
    
    if (mail ($to, $subject, $message, $headers)){ 
    	echo "skickat"; 
    }else{ 
    	echo "Error 404."; 
    }
    ?>
    Jag bara ÄR ...... hur ska man annars vara?!?

  • #2
    Har ingen egen erfarenhet av one.com, men vad händer när du kör din kod? Är det "skickat" eller "Error 404." som skrivs ut? Dvs, lyckas anropet till mail()?

    Om anropet lyckas, har du kontrollerat skräppostlådan hos mottagaren? Vissa mailservrar kräver fler mailheaders än vad du anger för att godkänna mailet.
    "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

    Kommentera


    • #3
      De skickas men kör man detta för många gånger blir det Error 404.
      Jag bara ÄR ...... hur ska man annars vara?!?

      Kommentera


      • #4
        Okej, kolla med one.com om de har någon begränsning på hur många mail per timme man får skicka. Det kanske är något sådant som ställer till det.
        "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

        Kommentera


        • #5
          Nu är jag långt ifrån någon expert på detta. Men några undringar har jag ju:

          1. Måste skriptet verkligen gå via en smtp-server? De php-mail (både stand-alone och i Joomla och andra CMS) som jag lagt in under åren har aldrig behövt det.

          2. Har du ett aktivt mailkonto som heter "noreply@sidan.se" (ja, eller motsvarande ritkiga adress då alltså)?

          3. Behöver du inte logga in på smtp-servern alls för att kunna skicka via den? Det borde du ju vara tvungen att göra...

          Jag kan i princip ingenting om php. Men jag tycker skriptet verkar extremt kort. Är det inte fler skript inblandade?
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

          Kommentera


          • #6
            Har du tillgång till loggfiler hos one.com? Det brukar finnas där när skumma saker händer.
            http://tumba25.net

            Kommentera


            • #7
              metalboy skrev: Visa inlägg
              Okej, kolla med one.com om de har någon begränsning på hur många mail per timme man får skicka. Det kanske är något sådant som ställer till det.
              250 mail per 5 minuter är begränsningen hos One.com.
              Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
              ><((((º>

              Kommentera


              • #8
                Pedda skrev: Visa inlägg
                250 mail per 5 minuter är begränsningen hos One.com.
                Då är det nog inte det som ställer till det i detta fall :-)
                "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

                Kommentera

                Working...
                X