Meddelande

Minska
No announcement yet.

Moment 22 eller Bredbandsbolaget och Tele2!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Moment 22 eller Bredbandsbolaget och Tele2!

    I vårt hyreshus har vi fått in fiber! Till källaren, sedan går den
    t Cat kablage till lägenhetsdörrens insida, det gamla teleuttaget!
    Fast försäljarna talar bara om fiber till lägenheten ;-)
    Men så skall det kopplas in för de som har gått på det hela. Då kommer moment 22! Ni vet en oändlig loop!
    Det skiljer i instruktioner mellan Bredbandsbolagets hemsida och handledningen. Det är fel bilder och otydliga val av hur man kopplar upp.
    Är det bara för att de skall kunna skicka ut en supporttekniker och debitera en knapp tusenlapp!
    OK Har försökt att ringa, att mejla, att logga in, när varken Användarenamn eller lösen har angivits!
    Sjukt hanterat tycker Lasp, som har lagt många timmar på att hjälpa grannar, nä, jag stannar kvar med ComHem än så länge. Tack Bredbandsbolaget för det!
    Hur skall man komma ur det?
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

  • #2
    Då jag jobbade på Bredbandsbolaget, vilket iofs var länge sedan nu, så fick man ut en tekniker utan kostnad inom viss tid från det att man skaffade sitt abonnemang för kom-igång-hjälp, dvs de kopplade in allt, ringde in och kontrollerade med teknisk support så att allt såg ut att fungera och allt detta.

    Har du en RJ45-hona i lägenheten så är det inte "fiber till lägenheten", då är det LAN och bara att plugga i nätverkskabel och tuta och köra! (Förmodligen, teheh)
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

    Kommentera


    • #3
      Jag har själv varit hos en kund och felsökt när de fått fiber till lägenheterna. Det var ju som i ert fall inte fiber ända fram utan fiber till en patchpanel i källaren och sedan RJ45 till lägenheterna. Efter sju svåra år och åtta jobbiga samtal kom vi fram till att kundens lägenhet inte var patchad i källaren, inlåst bakom Telias hemliga skåp. Precis det felet jag föreslog att det kunde vara vid mitt första samtal till supporten... Det var Telia men jag gissar att Bredbandsbolaget gör på samma sätt.
      Mitt företag

      Kommentera


      • #4
        Poteta skrev: Visa inlägg
        Jag har själv varit hos en kund och felsökt när de fått fiber till lägenheterna. Det var ju som i ert fall inte fiber ända fram utan fiber till en patchpanel i källaren och sedan RJ45 till lägenheterna. Efter sju svåra år och åtta jobbiga samtal kom vi fram till att kundens lägenhet inte var patchad i källaren, inlåst bakom Telias hemliga skåp. Precis det felet jag föreslog att det kunde vara vid mitt första samtal till supporten... Det var Telia men jag gissar att Bredbandsbolaget gör på samma sätt.
        När jag jobbade där lade vi alltid ett ärende för att skicka ut fälttekniker vid no-link på LAN då det, efter att man testat flera nätverkskablar, inte rimligtvis kan vara fel någonstans i kundens utrsutning.
        Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

        Kommentera


        • #5
          Visst är det så att det bara är fiber till källaren och fördelningen, sedan Cat kabel upp till lägenheterna.
          Och det är ett RJ45 uttag, snyggt med en liten skjutlucka så min granne fann den ej själv ;-)
          Nu har jag fått igång Bredband och ikväll även TV men telefon får jag testa igen i morgon.
          Men grundfrågan är om det skall behöva vara så svårt, bara för att få ut en betald support!
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

          Kommentera


          • #6
            Vill bara säga att allt fungerar nu hos min granne!
            Supporten körde en fjärrreset. Men det hade jag ju gjort själv, så vad skillnaden var vet jag ej.

            Men dyrt blir det med Bredbandsbolaget!
            Jag råder alla, säg upp Era abonnemang i god tid. Förhandla sedan fram ett mycket bättre pris. Jag betalar drygt hälften av tidningsprenumeration och under hälften för mycket snabbt bredband, gratis telefon. Så det går.
            Livet är kort och Nu!
            Läs mera!
            !?

            Kommentera


            • #7
              Vill bara, med allra största ödmjukhet, påtala att Moment 22 (som TS hänvisar till) är något helt annat.

              I Joseph Hellers "Catch 22", som utspelar sig i Medelhavet under andra världskriget, försöker soldaten Yussarian bli frikallad p.g.a. sinnesförvirring/sinnessjukdom.

              Problemet för Yussarian var att om man var så pass klar i skallen att man kunde åberopa sinnesförvirring/sinnessjukdom så visade man att man inte alls var förvirrad eller sjuk, utan fullt normal, stridsduglig och inte alls i behov att åka hem.

              :-)
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

              Kommentera


              • #8
                Jag är helt på det klara med att Moment 22 är en slags rundgång, där det ena tar bort handlingen från det andra.
                Det är precis det som jag lyfte fram. Varför inte göra rätt från början, slippa denna rundgång Bredbandsbolaget och andra som hanterar sina kunder med armbågen istället för handen och ett leende!
                Livet är kort och Nu!
                Läs mera!
                !?

                Kommentera

                Working...
                X