Meddelande

Minska
No announcement yet.

Tips till ett nystartat forum?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Okej här kommer en vettig fråga. Igår fixade jag dit en ny forumsektion som heter "Operativsystem och Hårdvaruhacking". Tycker ni att ikonen till den sektionen sticker ut lite eftersom den till mesta del består av grön färg? Eller är den snygg/passar bra med temat?

    Kommentera


    • #47
      Jag tycker inte att den ikonen sticker ut mer än de andra ikonerna. Den passar snarare bra med utseendet (jag förknippar snarast ordet "tema" med "ämne") i övrigt.

      Kommentera


      • #48
        Trevligt att höra! Jag ska göra lite ändringar i kategorierna lite senare. Kanske i maj någon gång. Jag kanske ska grena ut dem lite.

        Kommentera


        • #49
          Jag har haft funderingar på att ta bort spärren "gäster måste registrera sig för att läsa" i alla fall ett litet tag. Vad tycker ni? Kan man få fler läsare då?

          Kommentera


          • #50
            Det torde man väl kunna få. Här på webForum (liksom på flera andra fora jag besökt) kan man ju läsa det som har skrivits utan att vara inloggad, men för att skriva måste man var inloggad.

            Kommentera


            • #51
              Techbjörnen skrev: Visa inlägg
              Jag har haft funderingar på att ta bort spärren "gäster måste registrera sig för att läsa" i alla fall ett litet tag. Vad tycker ni? Kan man få fler läsare då?
              Skiter björnarna i skogen?
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

              Kommentera


              • #52
                Hmm om det inte fanns anledning att posta tråden två gången pga. Att ingen hade något att tillföra kan man ju undra varför den andra tråden gav resultat?
                Med vänlig hälsning

                ---Jonas---

                Kommentera


                • #53
                  Danne V skrev: Visa inlägg
                  Skiter björnarna i skogen?
                  Det gör de säkert.

                  Jag har gjort designförändringar nu och tagit bort vissa sektioner och lagt ihop dem.

                  Kommentera


                  • #54
                    Hur får man ett forum att växa egentligen?

                    Känns som att bara 5000 personer känner till forumet.

                    Kommentera


                    • #55
                      Ett sätt kan vara att ta bort spärren att gäster måste registrera sig, som jag skrev i inlägg 50, eller tror du inte på det?
                      Last edited by b242569; 2012-05-10, 17:27. Anledning: Hade kanske med lite onödigt först.

                      Kommentera


                      • #56
                        Rent generellt, du kan j utgå från att alla besökare är lata, slöa och dumma.

                        Ingen orkar regga bara för att läsa, då söker man vidare.
                        Samma filosofi som de som skriver "optimerad för Internet Exporer" på sin sajt.

                        Snacka om att välja bort massan...

                        Om folk väl tar sig tid att komma till din hemsida, varför ge dom en anledning att klicka bort din sida?? :-)

                        Allt är relativt, men 5.000 är rätt bra, tycker jag.
                        - Vad hette La Liga då det begav sig?
                        - Då Liga.

                        Kommentera


                        • #57
                          Innehåll! Bra innehåll, skitbra innehåll!
                          Det är vad som suger fram nyfikenheten!
                          I detta sammanhang kanske jag skall uttrycka mig klart,
                          att "dåligt" innehåll kan anses som bra innehåll! ;-)
                          Livet är kort och Nu!
                          Läs mera!
                          !?

                          Kommentera


                          • #58
                            b242569 skrev: Visa inlägg
                            Ett sätt kan vara att ta bort spärren att gäster måste registrera sig, som jag skrev i inlägg 50, eller tror du inte på det?
                            Jo det är redan fixat

                            Kommentera


                            • #59
                              Jo, vad tycker ni om det här temat? Ingenting som jag ska ha på mitt forum men kanske kan ha det på framtida forum. Jag satt hela eftermiddagen och designade.

                              http://i.imgur.com/ezIa6.png
                              http://i.imgur.com/Olm2D.png
                              http://i.imgur.com/eTFPs.png

                              Kommentera


                              • #60
                                Som länken i mitten visar är det mer neutralt med samma ikoner oavsett forumdel. Det är nog bättre i o m att det möjligen kan uppfattas som störande med de figurer du har nu som ikoner. Annars ser jag inga stora skillnader mot hur det är nu. Var det något särskilt du främst tänkte på?

                                Kommentera

                                Working...
                                X