Meddelande

Minska
No announcement yet.

Håll koll på när det ska faktureras?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Håll koll på när det ska faktureras?

    Jag har ett litet problem som blir större och större.

    När vi gör en försäljning idag på vårt företag så lägger jag in i en excel fil hur kunden ska faktureras. Problemet är dock att det börjar bli ganska mycket att hålla kolla på. Någon som har samma problem som mig? Om hur har ni löst det? Jag funderar på om det finns något färdigt system där jag kan lägga in alla fakturor som sedan påminner mig om när det ska faktureras.
    Lögnen är vackrare än sanningen, men framförallt roligare! Sökmotoroptimering

  • #2
    Faktureringen bestämmer du väl vilken dag i månaden det ska ske?

    Införskaffa ett administrationsprogram, ex. Visma Administration. Lägg in order vart efter kunderna hämtar varor. När fakturering ska ske skapar du en samlingsfaktura på alla order som är levererade.

    Betydligt lättare att hålla koll på än ett excelark.

    Det är iaf min rekommendation.

    Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

    Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

    Kommentera


    • #3
      Akerlundh skrev: Visa inlägg
      Jag har ett litet problem som blir större och större.

      När vi gör en försäljning idag på vårt företag så lägger jag in i en excel fil hur kunden ska faktureras. Problemet är dock att det börjar bli ganska mycket att hålla kolla på. Någon som har samma problem som mig? Om hur har ni löst det? Jag funderar på om det finns något färdigt system där jag kan lägga in alla fakturor som sedan påminner mig om när det ska faktureras.
      Nu är ju din fråga en aning bakvänd/flummig/svårbegriplig. Det finns ju inget system i världen som själv bestämmer när det är dags att fakturera. Det måste ni ju fixa själva.

      Men det finns en uppsjö program som jobbar med liknande, både halvtaskiga kostnadsfria Open Source och dyrare kommersiella lösningar.

      Bara att leta.....
      Med vänlig hälsning från
      Danne
      ------
      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
      Våga Vägra
      FaceBook

      Kommentera

      Working...
      X