Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hjälp! Spelat på trav och fattar inget

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp! Spelat på trav och fattar inget

    Jag använde ett program för att spela på hästar för skojs skull, mest för att fylla en tråkig söndag med lite spänning.
    Programmet fixade ett system och här är en av raderna:

    Såhär ser en avmina rader ut:


    Så för att vinna så ska alltså hästarna kuta in såhär:
    1:a plats ska häst #1 in.
    2:a plats ska häst #5 in.
    osv. Det stämmer va?

    Sen undrar jag över varför häst 6 står med som 5:a och 6:a, det är något jag inte riktigt förstår.

  • #2
    Nä, V64 är ju sex individuella lopp, så du har kuse 1 som vinnare i första loppet, kuse nummer 5 som vinnare i andra loppet osv.

    Fast bara spikar är ju modigt, de flesta sätter ju flera olika hästar som vinnare i loppen för att öka chansen att vinna, tex häst 1,3 och 8 i första loppet, häst 1 och 4 i andra osv. Fast sådana systemspel ökar ju insatsen eftersom du bettar per möjlig rad men också chanserna att vinna.

    Ungefär som att gardera på Stryktipset med 1, X och 2.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

    Kommentera


    • #3
      :stefan: skrev: Visa inlägg
      Nä, V64 är ju sex individuella lopp, så du har kuse 1 som vinnare i första loppet, kuse nummer 5 som vinnare i andra loppet osv.

      Fast bara spikar är ju modigt, de flesta sätter ju flera olika hästar som vinnare i loppen för att öka chansen att vinna, tex häst 1,3 och 8 i första loppet, häst 1 och 4 i andra osv. Fast sådana systemspel ökar ju insatsen eftersom du bettar per möjlig rad men också chanserna att vinna.

      Ungefär som att gardera på Stryktipset med 1, X och 2.
      Ahhhhh.... Tack! Nu fattar jag.

      Kommentera

      Working...
      X