Meddelande

Minska
No announcement yet.

Tips till ett nystartat forum?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips till ett nystartat forum?

    Jag håller som sagt på med ett nytt forum swehackerz.se och jag undrar om det finns något snyggt tema eller några idéer...

    Vad tycks om temat och jag vill jättegärna ha tips på vilka färger och något nytt som jag kanske kan testa.
    Last edited by Techbjörnen; 2012-03-17, 12:06.

  • #2
    Räcker det inte med 1 tråd?
    ____________________________________________
    http://www.webbverkstan.com - http://www.braljudbocker.se

    Kommentera


    • #3
      Kände att jag inte riktigt fick svar i den andra tråden och jag vet inte om man får bumpa :S

      Kommentera


      • #4
        Techbjörnen skrev: Visa inlägg
        Kände att jag inte riktigt fick svar i den andra tråden och jag vet inte om man får bumpa :S
        ...men att posta i alla forum vore okej? Det står säkert något om det i de regler du accepterade när du öppnade ditt konto.
        //Micke Andersson
        Hemsida | Kontakta
        ----------------------
        "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

        Kommentera


        • #5
          Ok, jag ber om ursäkt, men kan inte någon svara på frågan? Vad ska ändras med temat?

          Kommentera


          • #6
            Om du tycker att du får dåligt med svar, det är inte alls ovanligt, det kan hända, så hjälper det inte att skriva samma sak två gånger.

            Anledningen till att folk inte svarar är att dom inte har något vettigt att tillföra.
            Inte alls, som du verkar tro, att dom medvetet vill jävlas med dig och att lösningen på det är att posta samma fråga en gång till.

            Det löser inte problemet.

            ***
            LÖSNING PÅ DITT PROBLEM
            Leta reda på lite andra forum på Internet och ställ din fråga där.
            Sök!!
            Det finns många designforum lite var stans. IDG har ju några, men det finns även fristående.

            Alla svar finns inte på wF. Så är det! Det gäller inte bara dig eller just i detta specifika fallet. Det är lika för alla. :-)

            Lycka till!!
            - Vad hette La Liga då det begav sig?
            - Då Liga.

            Kommentera


            • #7
              Under Statistik är texten på engelska, men i övrigt är texten på svenska. Vore bra om all text var på svenska. I övrigt vet jag inte om något behöver ändras med temat. Tycker du det själv?

              Jag ser även att du gjort rubrikerna mer lättlästa. Bra. (togs upp i din förra tråd http://www.webforum.nu/showthread.php?t=185093)

              Kommentera


              • #8
                Tack! Idag är dagen då jag testar nya teman men ikväll tror jag nog att jag går tillbaka blackevo temat.

                Kommentera


                • #9
                  Jag tror inte forumets popularitet hänger på vilket tema du använder, utan håll dig till ett, själv hade jag blivit sjukt irriterade om ett forum jag besökte bytte tema rätt ofta...
                  Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
                  söker trevligt sällskap för matresa till USA!

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag vet det. Jag ska hålla mig till ett. Det är bara tillfälligt nu i starten som detta hände

                    Kommentera


                    • #11
                      Tycker temat du hade tidigare var snyggt!
                      Kodfabriken - Webb- & apputveckling

                      Kommentera


                      • #12
                        Jaså Jag trodde att alla tyckte att det var hur fult som helst. Det gör mig glad

                        Kommentera


                        • #13
                          Okej, vad tycker ni om det här? Användaren kan välja tema via kontrollpanelen, alltså behöver jag inte byta tema hela tiden.

                          Kommentera


                          • #14
                            Techbjörnen skrev: Visa inlägg
                            Okej, vad tycker ni om det här? Användaren kan välja tema via kontrollpanelen, alltså behöver jag inte byta tema hela tiden.
                            Du bör ju självklart se till att standardtemat ser bra ut så att folk blir lockade att gå med, men även se till att inte byta detta stup i kvarten och irritera folk. Ingen kommer ju bli medlem bara för att kunna byta tema om de inte känner för att bli medlem annars. Att kunna välja tema är förstås en bra idé, men det förändrar inte det faktum att standardtemat måste se bra ut. (Och ditt standardtema just nu ser inte bra ut.)

                            En annan irriterande sak är att man måste vara medlem för att se trådinnehåll. Möjligen kan detta locka folk som verkligen behöver en viss information, men jag skyr sådana forum som pesten. En sådan forumägare försöker stjäla tid från mig förtjänar inte min respekt. Ibland kan jag t ex bli medlem ändå fast med en kommentar som namn, typ VarförMåsteManSkapaKontoFörAttLäsa. Nu inser jag att jag är lite extrem i detta avseende, men den alldeles reella risken för dig är att du får en massa döda användarkonton som någon skapar för att kolla något, och sedan aldrig kommer tillbaka. Detta hjälper varken dig eller den andra personen.

                            Ett allmnt råd är att skapa ett forum om något du är bra på och att besvara frågor från nya användare, så snabbt du kan. Och för att det ska funka måste du så klart fråga dig, vad är du bra? Vad kan du svara på frågor om? Och sen måste du självklart ha tålamod och inse att ditt forum inte blir populärt över en natt.
                            Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                            Internklippning:
                            1) Snaggning av fångar.
                            2) Klippning frisörer emellan.

                            Kommentera


                            • #15
                              Tog ditt svar som att du var lite arg. Självklart så respekterar jag din åsikt och det du säger är inte fel. Jag försöker inte få medlemmar på det sättet utom jag försöker att göra forumet lite mer som ett samhälle för alla medlemmar.

                              Kommentera

                              Working...
                              X