Meddelande

Minska
No announcement yet.

Windows 10

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hej!

    Har skaffat Edge (windows 10) och nu kommer jag inte in på hemsidan. Eller är det nåt annat fel, tror du?

    Mvh
    Vad hade ni svarat på detta meddelande!?
    Jag har själv inte tian men att Internet inte skulle fungera med tian ... känns lite som ett steg åt fel håll!

    Kommentera


    • #17
      Om det ligger uppdateringar på Kö, kan det temporärt blockera utgång till nätet.
      Men jag ser inga problem med Edge.
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

      Kommentera


      • #18
        2 tecken
        Last edited by Thir13teen; 2015-09-21, 22:29. Anledning: Spam

        Kommentera


        • #19
          Kanske att det inte går att uppgradera från 7 till 10, men från 8 till 10. Vad hände förresten med Windows 9? Det har väl inte funnits? Kom man att lägga ner det? Jag tror även att någon IP-version hoppades över, så att IP 6 kom direkt efter IP 4.

          Kommentera


          • #20
            Uppgraderade från W7 -> 10an

            Det enda som bidde "fel" var att laddningen till batteriet slutade fungera (inte fysiskt)
            Fick mecka lite i enhetshanteraren och stänga av/på plocka ut batteriet så hoppade det igång igen.

            Det som småkrånglar lite fortfarande är VirtualBox. Inte alla gånger det går att starta genvägarna till de virtuella maskinerna. Men det kan jag leva med och förhoppningsvis blir det fixat i nästa version av VirtualBox.

            Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

            Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

            Kommentera


            • #21
              Zaiman skrev: Visa inlägg
              Det som småkrånglar lite fortfarande är VirtualBox. Inte alla gånger det går att starta genvägarna till de virtuella maskinerna. Men det kan jag leva med och förhoppningsvis blir det fixat i nästa version av VirtualBox.
              Ugh. Det avgör ju saken, får vänta med uppgraderingen.
              Johan Norberg, webbutvecklare.

              @GitHub

              Läs min blogg

              Kommentera


              • #22
                b242569 skrev: Visa inlägg
                Kanske att det inte går att uppgradera från 7 till 10, men från 8 till 10. Vad hände förresten med Windows 9? Det har väl inte funnits? Kom man att lägga ner det? Jag tror även att någon IP-version hoppades över, så att IP 6 kom direkt efter IP 4.
                Det jag hört som jag tror ligger rätt nära sanningen är att de hoppade över 9 just för att Windows 95 och Windows 98 kallades för 9X. Alltså, för att inte blanda ihop versionerna med varandra.
                Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

                Kommentera


                • #23
                  Jag googlade på Windows 9 efter jag skrev det och fann svaret på http://www.extremetech.com/computing...-not-windows-9.

                  Kommentera


                  • #24
                    Zaiman skrev: Visa inlägg
                    Det som småkrånglar lite fortfarande är VirtualBox. Inte alla gånger det går att starta genvägarna till de virtuella maskinerna. Men det kan jag leva med och förhoppningsvis blir det fixat i nästa version av VirtualBox.
                    Liknande har jag också upplevt, jag kan inte använda Remote Desktop utan att starta om datorn. Servern jag vill ansluta till tuffar och går, men jag får inte ens igång klienten i W10 när jag klickar på ikonen. Den lilla cirkeln snurrar ett par sekunder vid muspekaren, sen händer det inget mer.
                    Men det går alltid efter en omstart. Klart irriterande.
                    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                    Kommentera


                    • #25
                      :stefan: skrev: Visa inlägg
                      Liknande har jag också upplevt, jag kan inte använda Remote Desktop utan att starta om datorn. Servern jag vill ansluta till tuffar och går, men jag får inte ens igång klienten i W10 när jag klickar på ikonen. Den lilla cirkeln snurrar ett par sekunder vid muspekaren, sen händer det inget mer.
                      Men det går alltid efter en omstart. Klart irriterande.
                      Fungerar bättre efter uppgradering av Vbox

                      Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                      Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                      Kommentera


                      • #26
                        Zaiman skrev: Visa inlägg
                        Fungerar bättre efter uppgradering av Vbox
                        Vad är Vbox?
                        Jag löste det genom att köra TeamViewer istället. Vanliga klienten på laptopen och en serverversion på servern. Funkar klockrent.
                        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                        Kommentera


                        • #27
                          Hoppla det gick visst lite snabbt där
                          Menade uppgradering av VirtualBox

                          Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

                          Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

                          Kommentera

                          Working...
                          X