Meddelande

Minska
No announcement yet.

SIM Inaktivt?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • SIM Inaktivt?

    Kan inte använda min 3 mobil.. det står SIM Inaktivt och funkar alltså inte ringa mm... vad beror det pp.. någon?
    Been THeRe, Done THaT..

  • #2
    Såg står det i min gamla mobil med mitt gamla Teliakort nu när min nya mobil med nya simkortet från 3 började funka efter nummerporteringen.

    Antingen är det bara ett tillfälligt fel eller så finns det ett nytt simkort med ditt mobilnummer aktiverat nånstans skulle jag tro.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

    Kommentera


    • #3
      :stefan: skrev:
      Såg står det i min gamla mobil med mitt gamla Teliakort nu när min nya mobil med nya simkortet från 3 började funka efter nummerporteringen.

      Antingen är det bara ett tillfälligt fel eller så finns det ett nytt simkort med ditt mobilnummer aktiverat nånstans skulle jag tro.
      så antingen är det bara ett tillfälligt fel eller så har mitt SIM blivit kapat?

      lurigt...
      Been THeRe, Done THaT..

      Kommentera


      • #4
        Jag säger som när jag jobbade på Telias kundtjänst...
        Testa med ditt simkort i en annan mobil och någon annans simkort i din mobil, men använd samma operatör med tanke på ev spärrar. Genom den manövern ser man vad det är som kan tänkas strula, kortet eller mobilen.

        Min 3-mobil funkar, så det är inte nåt lokalt fel här i stan iaf...
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

        Kommentera


        • #5
          nu funkar det igen, ringde kundtjänst men de såg inte något fel heller... och aldeles nyss så bara hoppade den igång ingen.. tack ändå!
          Been THeRe, Done THaT..

          Kommentera

          Working...
          X