Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kärlekstips!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kärlekstips!

    Det här kommer bli en skum tråd - jag vet.
    Men .. here we go!!

    Jag söker tips på enkla saker man kan göra för att visa sin kärlek...
    Jag kan erkänna att jag sitter i ett litet sådär förhållande just nu (mest pga min egna saker jag gjort), och jag har nu fått en idé om att jag ska försöka göra 1 sak per dag för att "visa" sin kärlek, eller åtminstonde göra något litet extra ...

    Reglerna jag satt upp är att jag ska dokumentera allt (minst i text),
    och att jag inte ska göra samma sak 2 eller 3 dagar i rad.

    Så - det ger mig på 1 år minst 120 olika saker jag ska göra (365 / 3-isch).
    Desto fler olika saker - desto roligare!

    Enkla saker jag tänkt på är i stil med:
    Massage
    En blombukett/rosor
    Städa hela huset

    Typ .. sådana saker ..

    Så! Nu vill jag ha er hjälp! Vad kan man mer komma på?
    //Martin aka SoulGod
    Only the future, can tell u about ur past!

  • #2
    Kan det fungera!

    Eftersom du har över ettusen inlägg och bara en lösning, så kanske du inte är så handlingskraftig ;-)
    Så första rådet, var uppmärksam, lyssna, förstå!
    andra rådet, våga fråga, vad är rätt, vad är fel!



    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #3
      Tyvärr så sitter jag här mer och ber om hjälp än att ge mig in i lösningar,
      oftast är jag för "sen" in i diskussionerna.

      Så du har absolut inte fel i det du säger.
      Dock var inte det min fråga
      //Martin aka SoulGod
      Only the future, can tell u about ur past!

      Kommentera


      • #4
        Gör bara något spciellt som du inte har gjort förut.. typ vad som helst bara gå ut och träffa någon!

        Kommentera


        • #5
          Det där låter ju sjukt jobbigt. Ta det som det kommer i stället för att krysta fram nåt varje dag.

          Jag kan ge dig ett tips. Visa henne inte den här tråden.
          bassebhu - din kompis bland kompisar

          Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
          eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

          Rapportera till bassebhu

          Kommentera


          • #6
            Om man ska schemalägga såna aktiviteter och dessutom dokumentera dom så undrar jag hur man är funtad.

            Att visa uppskattning är en spontangrej. Allt från en puss på kinden, ett uppskattande ord till en weekend i Riga, biobesök eller en picknick. Då blir det äkta.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

            Kommentera


            • #7
              Jag håller med Danne V, det blir ju jätte konstigt att sätta upp schema för att visa kärlek.
              "Idag skall jag dammsuga för att visa dig kärlek"
              "På tisdag skall jag ta disken för att visa dig kärlek"...

              Det blir ju jätte konstigt och tillgjort.

              Visa kärlek skall vara spontant och behöver inte vara så stora grejer.
              Skicka ett sms där man skriver att man uppskattar/älskar sin partner, förbereda kaffebryggaren på morgonen, frukost på sängen, en liten kram, en puss, laga mat tillsammans, lyssna när hon pratar m.m. o.s.v.

              Kommentera


              • #8
                Man säger ibland, med viss måtta av sanning, att den bästa säljaren är den som är tyst!

                Det är kanske värt att pröva!?
                Jag har själv praktiserat denna övning och man ställer lite frågor och låter sedan den andra personer prata och vips så har samtalet blivit väldigt intressant -- för den andra personen.

                Det finns faktiskt många gemensamma nämnare mellan affärslivet, arbetslivet och kärlekslivet. Det låter kanske lite bakvänt, men... testa själv och se vad du kommer fram till!

                Kommentera


                • #9
                  sätt en liten POST-IT lapp på badrumspegeln när du går före henne till jobbet... Skriv något i stil med " jag tycker verkligen om dig"...

                  ______________
                  Viel Spass
                  Last edited by Nontouch; 2014-10-07, 20:52.

                  Kommentera


                  • #10
                    Det har aldrig varit ett syfte att schemalägga någonting,
                    ber om ursäkt om jag skrivit det klumpigt.

                    Syftet med frågan här var egentligen att bara få tips på enkla saker man kanske inte själv kan komma på.
                    Det är just små saker som man kanske själv missar, eller som man själv inte tänker på.
                    //Martin aka SoulGod
                    Only the future, can tell u about ur past!

                    Kommentera


                    • #11
                      En god tanke. Men det är känslan som räknas, den man kan förmedla när man vågar.
                      För att erkänna är också att utlämna, i vård!

                      Kul ändå att TS lyckades finna en nyregistrerat orörd! Kul tycker Lasp
                      Livet är kort och Nu!
                      Läs mera!
                      !?

                      Kommentera


                      • #12
                        Jag har några favoriter som jag gärna delar med mig av.
                        Lägg choklad (eller annat som uppskattas) på kudden under täcket när du bäddar. Förhoppningsvis blir det en glad överraskning vid läggdags.
                        Jag brukar alltid köpa med en chokladbit och en liten flaska Loka när jag hämtar gumman efter att hon varit på fest. Jag vet själv hur småhungrig och törstig man kan vara efter en festkväll. Ska fler hämtas köps givetvis en laddning till varje person.

                        Jag ser egentligen inget konstigt med att be om några små kärlekstips, alltid kan man lära sig något nytt! (Efter 23 år...)
                        Mitt företag

                        Kommentera

                        Working...
                        X