Meddelande

Minska
No announcement yet.

överföring nordea - swedbank?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • överföring nordea - swedbank?

    Jag blir galen!

    Försöker föra över pengar till ett swedbankkonto från min internetbank (nordea).

    Någon som råkar veta hur jag ska skriva in kontonumret (inklusive clearing)?

  • #2
    Jag vill minnas att det finns i hjälpen, hur man skall ange clearingnummer och formateringar för kontonummer till andra banker.
    http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

    Kommentera


    • #3
      Om jag inte minns fel så när du är inne i den menyn där du kan föra över pengar till ett annat konto så trycker du på hjälp så står det hur du ska fylla i clearing nr och konto nr till swedbank.

      r/ OveRRidE var en snabb rackare.
      Var är alla ?

      <Dark_Lord411> hi
      <Dark_Lord411> asl ?
      <ShockSMX> no, dsl... you?

      Kommentera


      • #4
        lycka till...

        jag misslyckades trots att jag hade deras support i telefonen samtidigt som sa hur jag skulle göra.
        Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

        Kommentera


        • #5
          Hade samma problem trots att jag noggrant följde instruktionerna på deras hemsida. Slutade med att jag gjorde en manuell överföring, hand till hand.

          Kommentera


          • #6
            Har vart med om att många haft problem att föra över pengar till mitt swedbank konto. Det jag kommit fram till är att formateringen som blir om jag kopierar kontonumret från min internetbank inte fungerar. Tror man ska ta bort binde-strecken.

            Kommentera


            • #7
              Cassidy och obelix kanske ska ta en kurs i navigering av en webbplats tillsammans? Om man tar hjälp av de utmärkta hjälpavsnitten, hittar man följande under avsnittet "Hjälp > Mellan egna konton / Till andra konton";

              Nordea hjälp skrev:
              SWEDBANK (F.D. FÖRENINGSSPARBANKEN) - Om clearingnumret börjar på 8 anger du det femsiffriga clearingnumret och därefter kontonummer, totalt 15 siffror. Ange inga streck (-) eller punkter (.) i clearingnummer eller i kontonummer. Om kontonumret har färre siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret. Om clearingnumret börjar på 7 anger du totalt 11 siffror.
              Jag lade precis till ett Swedbankkonto (min flickväns) för att testa och det gick utmärkt med denna hjälp.

              Som många har sagt tidigare; RTFM.
              http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

              Kommentera

              Working...
              X