![]() |
|
|
|||||||
| Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar Ett forum för övriga diskussioner om hårdvara, såsom mobiltelefoner, tv-apparater, htpc och annan hemelektronik. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#101 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-12
Lösningar: 76 |
Jag ska ge mig på ett försök att installera 2.0 senare idag. (tåget känns inte rätt att göra en sådan sak).
Men hur som helst kommer jag köpa iPhone 3G. Jag har surfat något otroligt mycket de senaste dagarna via GPRS på telefonen och det är för segt. Ska iofs bli spännande och se om jag spränger 1 GB-vallen.
|
|
|
#102 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-12
Lösningar: 62 |
|
|
|
#103 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-23
Lösningar: 226 |
I dag ska jag lämna in min iPhone
![]() Displayproblemet kommer & går så det är fel på min lur... Skit oxå!
|
|
|
#104 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-08-03
Lösningar: 106 |
|
|
|
#105 | |
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-12-06
Lösningar: 78 |
OT
Citat:
|
|
|
|
#106 | |
|
Medlem
Registrerad: 2002-01-14
Lösningar: 282 |
Citat:
|
|
|
|
#107 | |
|
Medlem
Registrerad: 2002-09-08
Lösningar: 11 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
#109 |
|
Medlem
Ja, det suger eftersom det fungerar så att du kör en proxy-server på iPhone, skapar ett ad-hoc-nätverk mellan iPhone och dator och sedan måste ställa in proxyinställningar i varje program där du vill ha internetaccess.
Inte direkt lika smidigt som att koppla upp sig via en telefon som kan agera modem "på riktigt".
|
|
|
#110 |
|
Medlem
Ah, hade inte en susning faktiskt. Tack för redogörelsen.
Egna låtar som ring/alarm/meddelandesignaler då? Är jag bara dum som inte får det att fungera? Har "Ringsignaler" aktivt och synkat i iTunes men när jag försöker lägga till musik så landar de inte i biblioteket. Efter att ha både idg:at och googlat på det verkar det som att jag måste konvertera mina mp3:or. Någon som har tips om tillvägagångssätt?
|
|
|
#111 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Medlem
Citat:
http://www.99.se/1525630-post145.html Själv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan. Senast redigerad av tillmar, 2008-08-05 klockan 08:03 Anledning: Regelbrott |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Medlem
Citat:
Använde iToner för att fixa ringsignal till min telefon.
|
|
|
|
#114 | |
|
Medlem
Citat:
![]() Redigerat med anledning av webForums regler §3. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med dahlgren alternativt forumledarna. dahlgren Moderator, webForum
# d. - bloggen / iPhone | Importera Txp > WP | fotosidan.se # [´dablju:][ti:][ef] Senast redigerad av dahlgren, 2008-08-05 klockan 09:47 |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-12
Lösningar: 76 |
Citat:
Annars så klarar Quicktime av att konvertera och klippa, och sen iRing för att göra till ringsignal. Redigerat med anledning av webForums regler §3. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med dahlgren alternativt forumledarna. dahlgren Moderator, webForum
It's hard to face the problem, when the problem is your face. Senast redigerad av dahlgren, 2008-08-05 klockan 09:47 |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Medlem
Citat:
![]() Edit: Nu finns uppdatering 2.0.1 tillgänglig via iTunes. Telefonen är märkbart snabbare och man slipper att telefonboken fryser några sekunder. Och även tangentbordet när man skriver sms är mycket rappare
Senast redigerad av tillmar, 2008-08-05 klockan 03:39 |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Medlem
Citat:
Redigerat med anledning av webForums regler §3. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med dahlgren alternativt forumledarna. dahlgren Moderator, webForum
www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop! Senast redigerad av dahlgren, 2008-08-05 klockan 09:49 |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Medlem
Citat:
Har redigerat bort länken själv från ursprungsinlägget , dock får en moderator plocka bort länken från dom som citerat. Senast redigerad av tillmar, 2008-08-05 klockan 08:13 |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Medlem
Då återgår vi till att diskutera kreativt med iPhone som ämne
![]() Nån som fått ner nya uppdateringen till 2.0.1? Med min äckliga pc på jobbet funkar det iaf inte (otippat?) så man får vackert vänta tills man kommer hem till trivselmacen...
|
|
|
#120 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-04-13
Lösningar: 44 |
Jo jag har uppdaterat till 2.0.1 och den stor skillnaden jag märkt är adressboken som reagerar direkt efter att man öppnat den nu
|
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Medlem
Citat:
Får man gissa att du uppdaterade med en mac?
|
|
|
|
#122 | |
|
Medlem
Citat:
Jag drog ner och körde uppdateringen i morse på en PC och allt gick hur bra som helst förutom att när rutan om att det fanns operatörsinställningar att hämta till telefon så fick jag ett felmeddelande. Så fick troligtvis fick jag inte in dom inställningarna, men har inte märkt av några problem från det. Förutom att listor inte fryser, tangentbordet inte stannar upp på varje bokstav i 2 sekunder i SMS så upplever jag även att safari har blivit mycket snabbare. Inbillar jag mig eller någon mer som upplevt det? |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Medlem
Förutom problemet med att adressboken fryser så har jag också haft problem med SMS emellanåt, främst om jag haft många trådar igång. Då kan det gå en sekund mellan knapptrycken och jag hinner skriva klart ett SMS medan det bara syns två ord på skärmen. Men om det fixas i uppdateringe så blir ju även jag nöjd. Ska testa på PC:n hemma ikväll.
|
|
|
#124 |
|
Medlem
Efter min update till 2.0.1 märker jag typ ingen skillnad förutom att adressboken öppnas snabbare, dock är inte adressboken sökbar föränns efter några sekunders lagg, precis som förr dvs.
|
|
|
#125 | |
|
Medlem
Citat:
Passformen var över förväntan, betydligt bättre än de in-ear-lurar jag testat tidigare. Och de gör ett riktigt bra jobb att dämpa ljud utifrån. Rent utseendemässigt ser de ju lite ut som Apotekets skyddsproppar. Förutom lurarna följde det även med två par "öronpluppar" i samma stil som standard (men i mindre storlek) samt ett par "pluppar" i skumgummi. Dessutom två reservfilter med bytesverktyg, skjortklämma för sladden och en liten väska. Funktionsmässigt är det som sagt samma som originalheadsetet; play/pause, nästa låt och svara/lägg på. En nackdel mot original är dock att de tar lite längre tid att ta på sig om man får ett samtal, men det kan hända att det till viss del är en vanesak. När det gäller ljudet är det viktigt att man får in passformen ordentligt. Dessutom ska det enligt vad jag läst på andra forum krävas runt 100 timmars inspelning innan de presterar som de ska till hundra procent. Således säger jag inte mer än att jag är nöjd med ljudet som det är, men hoppas på att det blir ännu bättre framöver. Kalaset gick för övrigt på 982 kr inkl. frakt (men exkl. ev. tull eller svensk moms) och frakten tog sju arbetsdagar. Kan rekommendera återförsäljaren Ultimate Buds, de processade ordern nästan direkt efter att jag lagt den och svarar snabbt på e-post.
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|