![]() |
|
|
|||||||
| Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar Ett forum för övriga diskussioner om hårdvara, såsom mobiltelefoner, tv-apparater, htpc och annan hemelektronik. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#676 |
|
Moderator
Registrerad: 2001-11-21
Lösningar: 21 |
Yes, då var den här! iPhone 4 i min hand! Riktigt smutt!
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu |
|
|
|
|
|
#677 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 83 |
Har du lust att testa dödspunkten? Jag vill veta hur den "fungerar" här innan jag bestämmer mig för ett köp eller inte.
|
|
|
#678 | |
|
Moderator
Citat:
Den går ner till en eller två pinnar med dödsgreppet, men jag har inte testat om samtal bryts och sånt än. Troligen inte. Det verkar vara mest uppblåst och värst i USA, men vi har väl starkare nät här som det antyds i artikeln nedan. http://macworld.idg.se/2.1038/1.3322...gen-i-iphone-4
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu |
|
|
|
|
|
|
#679 |
|
Medlem
Jag har hittat dessa, en kille som testat vid två olika tillfällen, med olika reslutat:
http://skrufve.se/2010/07/01/video-s...-med-iphone-4/ http://skrufve.se/2010/07/04/video-i...tennproblemet/ Så det verkar ju lite blandat, men jag frågar alla som har en iPhone 4 och på några olika forum för att försöka få en uppfattningen om bredden på problemet innan ett eventuellt inköp
|
|
|
#680 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-08-03
Lösningar: 106 |
Skrufve kör Tre, därav de varierande resultaten.
![]() Jag klämde på en 4:a igår på Teliabutiken där jag jobbat och tryckte till tummen rätt över den erogena zonen och visst, täckningen tappades ner till två pinnar. "Testet" genomfördes inomhus, där det rent allmänt är rätt kass täckning. Det jag dock inte kan bestämma mig för är om formen på iPhone 4 är bättre eller sämre än 3G(S). Den kändes så kantig, långtifrån min rundade 3GS som ligger så fint i näven. Dock, lite glatt är den ju och det kanske försvinner med den nya formen?
|
|
|
#681 |
|
Medlem
Men jävla skit. Nu uppstod samma fenomen som jag tidigare rapporterat om - när jag lägger till kontakter som jag fått SMS från, dvs att man öppnar SMS:et och väljer att lägga till personen den vägen. Återfinns i Spotlight, men inte när jag browsar kontaktboken. Inte heller följer kontakten (som (inte) finns) med när man synkar mot datorn heller, tomt i Adressboken även där.
|
|
|
#682 |
|
Moderator
edit/
Finns det något bra program för att synka födelsedagar från facebook? Jag körde tidigare FeX på iPhonen och det gav mig en dag fel på samtligas födelsedagar och vad jag har läst nu så funkar det inte till iOS 4. Jag testar nu AddressBookSync för OS X och den har stått och rullat på "Processing Friend Information" i snart en halvtimme och jag har startat om det fyra gånger så det verkar bugga rejält.
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu Senast redigerad av bassebhu, 2010-07-31 klockan 14:13 |
|
|
|
|
|
#683 |
|
Medlem
Jag kör AddressbookSync och det fungerar klockrent.
|
|
|
#684 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-03-13
Lösningar: 103 |
Min iPhone 3G blev grymt seg och oanvändbar efter uppgradering till iOS4.
![]() Har letat runt efter lite tutorials för att nedgradera. Många av dem är enbart testade på betaversionen eller på 3Gs. Någon som testat nedgradera 3G från iOS4.01 till 3.13? Tips på tutorial? |
|
|
|
|
|
#685 | |
|
Moderator
Citat:
http://www.wonderhowto.com/how-to-do...-3-1-3-377414/ Använd recboot för att möjliggöra nedgraderingen. http://www.sebby.net/443-recboot-final-release/ iOS 3.1.3 hittar du t.ex. här: http://www.ihackintosh.com/2010/02/d...-3-for-iphone/ Jag läste dock ett rykte om att det snart kommer ett nytt iOS 4 för 3G-versionen som ska fungera bättre, men man vet aldrig.
|
|
|
|
|
|
#686 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-03-13
Lösningar: 103 |
Tack bassebhu! Håller tummarna för att det lyckas.
|
|
|
|
|
|
#687 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-12
Lösningar: 76 |
Kameran är så snabb på 4:an att nästan enbart den gjorde det värt att uppgradera (ja, och att jag tappade bort min gamla under en alkoholrelaterad händelse)
Jag har sämre täckning än tidigare (aka. visar rätt täckning nu) och när jag håller dödgreppet så tappar jag två pinnar. Testade att prata i en del av ett rum där jag tidigare haft dålig täckning, mycket bättre nu. Men vid dödgrepp så gick det tillbaka till samma dåliga täckning (mottagaren hör inte vad jag säger) som det var tidigare. Inget tappat samtal eller liknande. FaceTime är lika intressant som det var 2003.
|
|
|
#688 |
|
Medlem
Okkido: FaceTime känns väldigt 2003 och jag tror det får lika mycket genomslag nu som det fick då. Trots bättre prylar, bättre nät och allt sånt. Vi här är helt enkelt inte intresserade av videotelefoni, något som jag konstaterat i flera år nu.
Värdelösa skit. På senare tid har iPhonen börjar bete sig minst sagt märkligt när jag kopplar ihop den med Macbooken. Den tar laddning, den syns till en början i iTunes, jag kör en synkning men efter tjugo-trettio sekunder försvinner iPhonen ur listan i vänsterspalten i iTunes för att inte återvända medan iPhonen säger att den "Sykroniserar" (vilket alltså inte sker). iPhoto kan "inte hämta bilder" och då inte heller importera dem. Wtf. ![]() Red: omstart av iPhone verkar lösa problemet. Men ändå.
# d. - bloggen / iPhone | Importera Txp > WP | fotosidan.se # [´dablju:][ti:][ef] Senast redigerad av Dryden, 2010-08-02 klockan 19:02 |
|
|
|
|
|
#689 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-03-12
Lösningar: 0 |
Köpte Iphone 3g när den kom ut och var grymt nöjd tills jag för någon vecka sedan tappade den i vattnet!!! nu startar den inte och Telia säger att det inte är någon idè eftersom ingen försäkring eller garanti täcker vattenskador. det kan jag leva med men jag måste komma åt korten jag har tagit är det någon som vet något om hur jag ska gå tillväga? finns det firmor som kan få tag i korten eller något sådant... tacksam för alla svar
|
|
|
|
|
|
#690 |
|
Medlem
Så du är missnöjd för att den inte fungerar efter att den badat?
![]() Du har aldrig synkat den med någon dator?
|
|
|
#691 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-03-12
haha precis!
haha!jo fast då har jag bara synkat musikbiblioteket , måste på nått sätt få tag i filerna i hårddisken på den...hmm klurigt men någon måste veta något
|
|
|
|
|
|
#692 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-12-06
Lösningar: 78 |
Ni som har IPhone hur mycket data "surfar" ni upp per månad?
Funderar på en själv nu. Kopplad till Telia (privat).
|
|
|
#693 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-01-14
Lösningar: 282 |
Har telefonen kopplad till WiFi här hemma och i övrigt har jag aldrig kommit över 500 MB/månad – och då försöker jag inte snåla utan surfar så mycket jag vill. Så jag klarar mig fint med ett billigt datatrafikpaket.
|
|
|
#694 |
|
Medlem
Smurf Registrerad: 2000-11-03
Lösningar: 251 |
Det mesta jag använt är 300 MB på en månad. Men då har jag inte Spotify och kollar inte på film annat än hemifrån.
|
|
|
|
|
|
#695 | ||
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-12-06
Lösningar: 78 |
Citat:
Citat:
Då är det bara att vänta på avtalet och sedan leverans.
|
|
|
|
#696 |
|
Medlem
Registrerad: 2010-07-31
Jag vill ha en Android telefon som påminner så nära som möjligt en iPhone. Är lite såld på iPhone men vill ha det nya i Android för det är opensource. Vem har gjort den bästa iPhone wannabee:n? Samsung, SonyEricsson, Nokia eller någon annan?
|
|
|
#697 |
|
Medlem
Samsung Galaxy S kanske?
|
|
|
#698 | |
|
Medlem
Citat:
HTC Legend är kanske den telefon som ligger närmast rent byggkvalitetsmässigt, den är byggd i aluminium medan övriga Android-telefoner (vad jag vet) uteslutande är byggda i plast.
|
|
|
|
#699 |
|
Medlem
bassebhu, har du lust att testa speedtest.net eller bredbandskollen med och utan dödsgreppet?
|
|
|
#700 |
|
Medlem
Har testat dödsgreppet på min sambos iPhone 4 och även den tappar två pinnar om man verkligen försöker. Håller jag "normalt" med vänster hand (fortfarande på skarvarna) tappar den en pinne.
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|