Meddelande

Minska
No announcement yet.

Bra och enkelt "startprojekt" med färdig struktur för php och mysql för nybörjare?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra och enkelt "startprojekt" med färdig struktur för php och mysql för nybörjare?

    Är nybörjare (kan grunderna och lite till) och vill få en snygg struktur redan från början. Finns flera ramverk men de innehåller redan 100 filer och känns för komplext att sätta sig in för en nybörjare.

    Så det jag söker är färdigt tomt template/ramverk för nybörjare som är lätt att förstå sig på och börja jobba med.

    Ex
    Färdig mappstruktur
    Config-fil för databas
    Skiljer på design (html och css) samt server (php)
    Bootstrap
    ______________
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

    Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

  • #2
    Jag tycker du ska kolla på Zend Framework, på Github finns Zend Skeleton Application där du ser hur filerna är strukturerade. Det finns även en bra guide (Getting Started with Zend Framework 2) för hur du kommer igång och faktiskt lyckas skapa något.

    Dock ska tilläggas att det är en ganska hög tröskel som ska kommas över, men när du väl börjar förstå hur allt sitter ihop är det ganska roligt att jobba med.
    Zend Certified PHP Engineer

    Kommentera


    • #3
      Nu betraktar jag nog inte dig som en nybörjare. Men jag kanske får komma med ett råd ändå!
      Sök, lägg en timme eller två på att läsa vad folk har lyckats med.
      Ta ett grundläggande sida som du känner för, skriv ner huvuddragen och kopiera alla texter och bilder.
      Börja att bygga upp fyra fem olika sajter med samma innehåll men med olika verktyg.
      Du kommer fort att känna vad begränsningarna ligger. Ägna inte många timmar, max en halv dag till varje verktyg.
      Gå in på respektive forum och se hur aktivt de är.
      Gör dina grundläggande, Start, meny sidhänvisningar eget forum säkerhet och portabilitet.
      Då vet du vad du skall köra med.
      Gör sedan en lista på vad du stupade på och posta den här så jag slipper att göra samma misstag ;-)
      Livet är kort och Nu!
      Läs mera!
      !?

      Kommentera


      • #4
        Lasp skrev: Visa inlägg
        Gör sedan en lista på vad du stupade på och posta den här så jag slipper att göra samma misstag ;-)
        Mitt företag

        Kommentera

        Working...
        X