Meddelande

Minska
No announcement yet.

Stoppa reklam

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stoppa reklam

    Finns det nåt program - helst gratis - som tar bort reklam på t.ex. aftonbladet.se.
    Och då menar jag reklamen som är på sidorna, inte pop-up fönster. (Har redan en popup-killer, CleanMyPC).

    Är så trött på alla annonser överallt...

    Norton har ju den funktionen som stoppar både reklam och popup, men jag kör med Panda AV/BV.

  • #2
    Jag gissar att du kör Internet Explorer och då är mitt tips att se dig om efter något annat.
    Firefox har tillägget Adblock som klarar av det du är ute efter. Det är dessutom gratis!
    resebloggen # twitter # instagram

    Kommentera


    • #3
      Att editera filen "hosts" som finns på de flesta windowsmaskiner gör underverk.

      [Kod]127.0.0.1 ad.aftonbladet.se
      127.0.0.1 s7.xperformance.net
      127.0.0.1 live.lunarstorm.se
      127.0.0.1 impse.tradedoubler.com
      127.0.0.1 tracker.tradedoubler.com
      127.0.0.1 server-dk.imrworldwide.com
      127.0.0.1 redirect.advertising.se
      127.0.0.1 ads.tripod.spray.se
      127.0.0.1 lycos.de[/kod]

      Vad som händer är att du pekar om vafri url till IP-numret 127.0.0.1 som "är ditt eget IP-nr" cch på det IP-numret finns inte reklamen att hitta
      Min hosts-fil är ~1800 rader men det är bara raderna ovan som jag lagt dit själv

      /R Fungerar på alla webbläsare samtidigt
      Hur har livet på jorden kunnat uppstå med sådan precision

      Kommentera


      • #4
        Kanoners, det funkar ju bra...

        fast, hur gör man för att få reda på vad man ska skriva för adress för t.ex. tv4.se?

        Det bästa vore ett program som fixar det själv, som tex Nortons brandvägg gör. (Vill inte ha Norton installerat, men ett alternativ skulle sitta fint)...

        Kommentera


        • #5
          FireFox hade väl kanske varit ett alternativ till IE om den hade funnits på svenska

          Har hört att Microsoft ska komma med nån slags annons blockerare i SP2 till WinXP. Vet inte om det bara är en popup dödare eller om den stoppar reklamen på sidorna oxå, återstår väl o se...

          Kommentera


          • #6
            [citat=Calippo]Kanoners, det funkar ju bra...

            fast, hur gör man för att få reda på vad man ska skriva för adress för t.ex. tv4.se?

            Det bästa vore ett program som fixar det själv, som tex Nortons brandvägg gör. (Vill inte ha Norton installerat, men ett alternativ skulle sitta fint)... [/citat] Man studerar HTML-koden på sidan om det är flash eller något sådant. Bilder behöver man bara högerklicka på och välja egenskaper för
            Hur har livet på jorden kunnat uppstå med sådan precision

            Kommentera


            • #7
              Re: Stoppa reklam

              [citat=Calippo]Finns det nåt program - helst gratis - som tar bort reklam på t.ex. aftonbladet.se. [/citat]Brukar du försöka ta tidningar i Pressbyrån utan att betala för dem också?

              Kommentera


              • #8
                [citat]Brukar du försöka ta tidningar i Pressbyrån utan att betala för dem också?[/citat]
                Din analogi haltar våldsamt. Ungefär som om det skulle vara omoraliskt att lämna TV-soffan under reklampausen.

                Kommentera


                • #9
                  [citat=niko]Ungefär som om det skulle vara omoraliskt att lämna TV-soffan under reklampausen.[/citat]Det är väl snarare din liknelse som inte riktigt når fram? Sidor som Aftonbladet lever förmodligen på sina annonsintäkter. Det finns en möjlighet att mäta mer eller mindre exakt hur många som har sett en viss annons.

                  Det är lite tråkigt att folk alltid tror att de kan få allting gratis. Med lägre annonsintäkter kommer Aftonbladet.se i förlängningen gissningsvis att bli en om möjligt sämre webbtidning. Jag skulle gissa på att det är bland annat annonsblockering som har lett till betaltjänster på Aftonbladet.se

                  Fast det är ju bara mina åsikter, såklart.

                  Kommentera


                  • #10
                    [citat]Det är väl snarare din liknelse som inte riktigt når fram? [/citat]
                    Jag tycker den gick alldeles utmärkt fram? Det finns TV-kanaler som lever på reklamintäkter men det förtar inte min rätt att blunda, hålla för öronen, lämna rummet eller byta kanal under reklampausen.

                    - Calippo äger sin dator (antar jag).
                    - Calippo har rätt att ha vilka brandväggsregler han önskar.
                    - Calippo har rätt att filtrera all inkommande nätverkstrafik precis som han önskar.
                    - Calippo har rätt att bestämma vilka pixlar som (inte) tänds på hans skärm.

                    Varför då off-topicmoralisera?

                    Kommentera


                    • #11
                      Ja, jag byter kanal på TVn när det blir reklam...
                      sitter ni kvar framför TVn när blöj/schampoo/makeup reklamen börjar? Nä, trodde väl det...

                      Och jag vill snabba upp tiden det tar att ladda sidan.
                      Och all denna förbannade blinkade reklam som irriterar i ögonvrån när man ska läsa en nyhet...

                      Om jag tar bort reklamen på t.ex aftonbladet.se så spelar inte det nån roll för dom, för jag klickar aldrig på deras annonser eller läser dom överhuvudtaget.

                      Angående att det helst ska vara gratis är att varför ska man betala om det finns nån redig person som tillhandahåller ett sådant program gratis. Jo, jag kan betala för program oxå om det uppfyller kraven jag har.

                      "Gislaved.net": Om jag tar tidningar från Pressbyrån, vad är det för en fråga???
                      Om det står en kille utanför Pressbyrån och frågar om du vill ha dagens Aftonbladet gratis? Skulle du då tacka nej och gå in o köpa den?

                      Så, finns det några GRATIS program som tar bort reklamen eller ej? Eller nåt som kostar en mindre slant?
                      Last edited by Calippo; 2004-03-17, 12:28.

                      Kommentera


                      • #12
                        Moz och hosts-editering når jä*ligt långt, och gratis
                        /frankof
                        Beta tester: http://www.americasarmy.com/
                        Global moderator: http://aaotracker.com/

                        Kommentera


                        • #13
                          [citat=niko]Varför då off-topicmoralisera?[/citat]Nä, du har säkert rätt. Det är förmodligen helt rätt att snuva Aftonbladet på deras annonsintäkter. Ursäkta.

                          Kommentera


                          • #14
                            [citat=Gislaved]Det är förmodligen helt rätt att snuva Aftonbladet på deras annonsintäkter.[/citat]Ja, det tycker jag faktiskt.

                            Precis som jag väljer att ignorera all reklam i t.ex. Metro så väljer jag att stänga av viss reklam på Internet. Jag tänker fan inte sitta ta emot tonvis med skit som jag inte vill se, enbart av sympati för hur kass Aftonbladets nätupplaga är.

                            RED. Äsch, det blir bara gnäll ändå.
                            http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

                            Kommentera


                            • #15
                              [citat="Gislaved.net"]Det är förmodligen helt rätt att snuva Aftonbladet på deras annonsintäkter.[/citat]Snuva? Aftonbladet erbjuder en HTTP-tjänst. Hur jag sen väljer att rendera innehållet från denna är väl rimligtvis min ensak? Med din oerhört märkliga stöld-analogi tidigare i tråden så skulle ju alla som surfar med Lynx eller saknar Flash-plugin vara mer eller mindre kriminella.
                              [citat="Gislaved.net"]Ursäkta.[/citat]
                              För all del.

                              Kommentera

                              Working...
                              X