Meddelande

Minska
No announcement yet.

Program där man kan se CPU temp?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Program där man kan se CPU temp?

    Hejsan!

    Jag vill ha ett enkelt litet program där det enda man kan göra är att se cpu tempraturen.

    Någon som vet om något sådan program?
    Lögnen är vackrare än sanningen, men framförallt roligare! Sökmotoroptimering

  • #2
    Det brukar komma med moderkortet.
    Annars finns det program som skall funka med många olika chipsets...har dock bara erfarenhet med ASUS Probe.
    www.blixtsystems.com

    Kommentera


    • #3
      Kollade på mitt moderkortst tillverkare men hittade inget.

      Några fler tips med CPU-Z gick det inte kolla cpu tempen.
      Lögnen är vackrare än sanningen, men framförallt roligare! Sökmotoroptimering

      Kommentera


      • #4
        Ibland går det att kolla med SpeedFan, programmet är nog till för att ställa in hastighet på fläktarna men man ser även CPU temperaturen!

        http://www.almico.com/speedfan.php

        Kommentera


        • #5
          När jag använde speedfan så hänger sig datorn hela tiden?
          Lögnen är vackrare än sanningen, men framförallt roligare! Sökmotoroptimering

          Kommentera


          • #6
            Jag har använt SpeedFan i över två år för detta, även för att reglera fläktarna. Litet och lätt. Fungerar utmärkt för mig.. Konstigt att det hänger sig åt dig.. Hänger den sig direkt du startar programmet?
            // Gardell

            Kommentera


            • #7
              Gardell skrev:
              Jag har använt SpeedFan i över två år för detta, även för att reglera fläktarna. Litet och lätt. Fungerar utmärkt för mig..
              Samma här fast det funkar inte lika klockrent. En av fläktarna får för sig att ställa om sig till 100% då och då trots att jag satt den till 40%.
              David Shamloo-Ekblad

              Go Habs! Go Team Canada! | For music addicts: Last.fm, SongMeanings

              Kommentera


              • #8
                finns det något annat proggrm..?
                Lögnen är vackrare än sanningen, men framförallt roligare! Sökmotoroptimering

                Kommentera

                Working...
                X