Meddelande

Minska
No announcement yet.

Börjar WebForum dö?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jag gissar att alla nätchattar som inte accepterar idrott kommer gå under runt nästa OS. Jag har hållit tyst om det till nu, men det argaste community jag sett var ett annat forum där vi började diskutera styrka i en offtopic tråd runt nyår 2012-2013. Jag blev också bannad från fyra andra forum runt den tiden, efter att ha postat muskelbilder (alltid i rätt trådar).

    Kommentera


    • #17
      Va!? Det var det dummaste... Det finns väl jättemånga forum där man inte diskuterar idrott!

      Kommentera


      • #18
        angelica skrev: Visa inlägg
        Det finns väl jättemånga forum där man inte diskuterar idrott!
        Ja det gör det. Jag är inte säker på att man måste diskutera det för att acceptera det. Sedan har de flesta nätsiter hemliga diskussioner, mycket avgörs där.

        Det finns också forum som borde handla om idrott men inte kan acceptera det. Som forum som hör till kosttillskotts-företag och som gillar bodybuilding men inte accepterar friidrott.

        Att jag skriver i den här tråden beror på att någon blev arg när jag skrev om idrott för något år sedan. Det behöver inte betyda så mycket dock. Men som sagt det finns inget som uppretar mer. Inget. Det är vad jag sett när jag följt utvecklingen på en mängd forum sista 10 åren.

        Kommentera


        • #19
          På senare år så har även jag börjat ställa frågor på ställen som Stackoverflow istället för här på wF.
          Vissa saker får man både snabbare och bättre svar på på andra ställen.

          Men nu la jag en fråga här på wF, så får vi se när/om man får svar.
          Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
          ><((((º>

          Kommentera


          • #20
            Du fick svar nu, fast du kanske menade i en tråd du skapade strax innan du skrev förra inlägget i denna tråd.

            Och på senaste tiden har då allt fler inlägg skrivits på webForum. Det börjar få liv igen

            Kommentera


            • #21
              Kan bara tala för mig själv, men jag "har växt upp". Från att utvecklat hemsidor och databaser på kammaren och alla frågor rörande det har jag nu blivit husbyggare.

              Kan bara instämma i prplxr inlägg om det vänliga bemötandet, kunnandet hos användarna som svarar på svenska osv. och att det gjort att wF alltid finns som en del av mitt internet-hjärta
              Flertal gånger har jag på senare år avstått från att älta mina nuvarande bekymmer och frågor här, men ibland tagit mod till mig och gjort inlägg, detta trotts svårigheten att hitta rätt "forum" här på wF. Fått underbara svar på även dessa. Stort tack för det.

              Att utöka forumen med mer spec. "trädgård", "bil-åkning", "sportfiske", "pimpelfiske" osv. osv. tror jag både kan hjälpa och stjälpa, så ingen direkt åsikt där.

              Den dag jag är färdig med "livet utanför" och åter får changs att sätta mig med mina hemsidor och mysa med programmering kommer jag behöva alla era bra svar på nytt.
              ---------------
              http://fun.axplock.com
              Ett gott skratt förlänger livet

              Kommentera


              • #22
                Mr T skrev: Visa inlägg
                Kan bara tala för mig själv, men jag "har växt upp". Från att utvecklat hemsidor och databaser på kammaren och alla frågor rörande det ...
                Den dag jag är färdig med "livet utanför" och åter får changs att sätta mig med mina hemsidor och mysa med programmering kommer jag behöva alla era bra svar på nytt.
                Jag känner igen mig lite. När jag blev medlem här (2003) och några år framåt pluggade jag samtidigt som jag handledde vissa kurser. På fritiden diskuterade jag en massa på allsköns forum och communities när jag inte hobbyprogrammerade och skaffade mig en egenhändigt programmerad webbplats. Jag hade 1000 frågar (varav ~99% fick fantastiskt bra, pedagogiska och vänliga svar). Allt i en varm och ironiskt rolig atmosfär bland andra glada. Det var naturligt att hjälpa andra på samma sätt som man själv blev hjälpt.

                Sedan.... lämnade jag den akademiska värden, fick heltidsjobb och väsentligt mindre fritid. Eftersom jag programmerade dagarna i ända på jobbet, blev det allt mer diskussioner och mindre programmering, för omväxlingens och avkopplingens skull, när jag kom hem. Med tiden var jag här alltmer sällan.

                Men wF är fortfarande ett ställe jag gärna återvänder till och ställer frågor i .... Men ett tag var det väldigt lite som hände här. Blir det mer aktivt igen så kommer jag nog också oftare.

                Och om mina funderingar på ny hobbywebbplats blir verklighet så kommer jag garanterat att leta svar på programmeringsbekymmer webben över, igen, och gärna här.

                Vad gör den här tråden i Caféet för övrigt?

                Kommentera

                Working...
                X