Meddelande

Minska
No announcement yet.

Börjar WebForum dö?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Börjar WebForum dö?

    Känns som om att inläggen blir färre med tiden. Har jag uppfattat det rätt?
    Qui rogat, non errat

  • #2
    Har väl varit halvdött i flera år nu. Och nivån av diskussioner (främst webbrelaterade frågor) är rätt låg... känns som att Stackoverflow m.fl. har tagit över som kanal för kunskapsutbyte.
    Johan Norberg, webbutvecklare.

    @GitHub

    Läs min blogg

    Kommentera


    • #3
      SO är mitt val när det kommer till frågor rörande programmering och scripting, men jag hade verkligen önskat att wF hade varit mer aktivt. Jag saknar tiden då det var hit man vände sig.

      Jag skriver fortfarande här och är inne nästan varje dag för att se om något hänt. Mycket är väl att jag hyser starka känslor för wF (och AspSidan) just pga att det var här jag lärde mig programmera för tio år sedan. Det var hit jag vände mig med alla mina dåligt formulerade frågor och både ditten och datten när jag inte kunde någonting. Det var här jag blev vänligt bemött av kunniga personer, plus att det naturligtvis känns lite gemytligt att vi pratar svenska här.

      Jag kommer hänga kvar här 'til the bitter end. wF finns alltid i mitt hjärta! :-)
      Last edited by prplxr; 2015-05-13, 11:13.
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

      Kommentera


      • #4
        Tack för ditt ut/in-lägg och ditt underbara citat!
        Qui rogat, non errat

        Kommentera


        • #5
          Jag skulle önska att man kunde vidareutveckla webForum. Behovet finns, men konceptet med bara ett forum är lite förlegat. Jag är gärna själv med och vidareutvecklar ifall det skulle vara önskvärt.
          Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

          Kommentera


          • #6
            Jag besöker också webForum ganska ofta, men skriver inte lika ofta som tidigare. Ibland finns inte behovet direkt. På den allra senaste tiden har ju en del nya trådar skapats, så visst skrivs då inlägg.

            Många användare som förut skrev rätt så ofta har däremot inte skrivit på länge, t ex celia, noshornin, Quid m fl. Man undrar vad de gör nu istället. Det var även länge sedan @nders skrev. Därmed kan man fråga sig, om bara så här seriösa inlägg måste skrivas i tråden, vem som flyttar den från cafet, och i så fall vart.

            Kommentera


            • #7
              Det är mer aktivitet än 2013-2014. Då var det lagom att kolla förstasidan en gång i veckan, nu missar man trådar på det sättet.

              Kommentera


              • #8
                Chaan skrev: Visa inlägg
                Det är mer aktivitet än 2013-2014. Då var det lagom att kolla förstasidan en gång i veckan, nu missar man trådar på det sättet.
                Bah, 2003 var the shit.
                Johan Norberg, webbutvecklare.

                @GitHub

                Läs min blogg

                Kommentera


                • #9
                  casca skrev: Visa inlägg
                  Bah, 2003 var the shit.
                  Jag chattade mycket på internet 1997-1999, men skrotade hemsidan jag påbörjade då.

                  Kommentera


                  • #10
                    Allt har väl helt enkelt sin tid? Jag har fortfarande wF som snabbval i bokmärkesfältet men jag skulle ljuga om jag sa att jag lika stor behållning av forumet nu som för tio-tolv år sedan.

                    Därmed inte sagt att det var bättre förr, däremot var det ju mer aktivitet. Det är väl inte heller något som säger att wF inte skulle kunna bli stort igen? Det handlar väl mer om profilering och att hitta de där eldsjälarna som är beredda att ta jobbet.
                    resebloggen # twitter # instagram

                    Kommentera


                    • #11
                      Dryden skrev: Visa inlägg
                      Därmed inte sagt att det var bättre förr, däremot var det ju mer aktivitet. Det är väl inte heller något som säger att wF inte skulle kunna bli stort igen? Det handlar väl mer om profilering och att hitta de där eldsjälarna som är beredda att ta jobbet.
                      What he said!
                      mvh
                      Palle Zingmark

                      webb · jobb · twitter · google+ · favoriter

                      Kommentera


                      • #12
                        För tio år sedan fanns inte Facebook...

                        Det gjorde det visst, för all del, men inte som vi känner det idag. För tio år sedan fanns obskyra webbplatser som Skunk och Apberget. Vad jag vet finns dom inte kvar idag. Nightlife fanns det en hemsida som hette...

                        Var har alla dom användarna tagit vägen!? Att dom har vuxit upp, kanske bildat familj och väljer att dela bilder på Facebook är kanske inte en allt för vild gissning... Sen finns det nya sociala nätverk som Twitter och Instagram... ja, det vet ni.

                        Jag tror säkert att Webforum kan finna sin plats även i dagens sociala media värld...

                        Kommentera


                        • #13
                          Själv tittar jag in här mest av nostalgiska själ. Visst har jag fått bra hjälp med mina små enkla projekt men för mig har det varit den sociala biten som gjort att jag varit här.
                          Nu har Facebook och andra sociala medier tagit över mer och mer men jag tror nog att jag fortfarande tittar in här i princip varje gång datorn startas.
                          Dock är det inte särskilt mycket drag i Cafédelen längre...
                          Mitt företag

                          Kommentera


                          • #14
                            angelica skrev: Visa inlägg
                            För tio år sedan fanns obskyra webbplatser som Skunk och Apberget.
                            Var har alla dom användarna tagit vägen!?...
                            Det var väl nördar? I så fall är de så smarta att de vet att de inte kan ta in hela internet. Och de som inte behöver/vill vara kända har inte så mycket anledning att skylta. Så de jobbar väl med något stimulerande kanske.

                            Däremot såg jag normala 86-92r sugas in i Lunarstorm. De gjorde inget annat vintern 99-00. De försökte lära sig allting via internet och är paj nu, av droger.

                            Kommentera


                            • #15
                              Visst är wF på nedåtgående!
                              Det finns många anledningar! Ett tag var det faktiskt för mycket Spam som störde.
                              Det är också så att kunskapen och verktygen har utvecklats väsentligt!
                              Själv känner jag att några här har sabbat för andra i sina inlägg.

                              Men visst saknar jag den jouvaliska tiden och det personliga utbytet som vi hade!

                              Maktlöshet och hybris i kärleksfull förening!

                              Den där hade jag i Ctrl-V när jag klev in här, men fann att den passade här!
                              Livet är kort och Nu!
                              Läs mera!
                              !?

                              Kommentera

                              Working...
                              X