Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vad läser du just nu?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ett litet något av Tage.
    "Avskyns beklagliga relativitet"
    -1975
    Life is the art of drawing sufficient conclusions
    from insufficient premises. (Samuel Butler)

    Kommentera


    • #17
      Läste igenom Kiyosakis "Rich Dad, Poor Dad" idag. Jag gillar böcker som ändrar mitt sätt att se på saker och ting. Det här var en sådan bok. En annan bok som ändrat mitt tankesätt är "No logo". Trots att de handlar om helt olika saker (Kiyosakis bok är rätt pro-kapitalism vilket man inte kan säga att Kleins bok är) har båda böckerna fått mig att inse en sak: de flesta människor kunde använda sina pengar betydligt bättre.
      http://slutaskjutaupp.nu

      Kommentera


      • #18
        Skuggornas barn av Maria Gripe [hela serien är jätte bra] , kokböcker - jag läser alltid kokböcker...

        //alltid p*
        -"What if there is no tomorrow? There was´nt one today!"

        //alltid p*

        Kommentera


        • #19
          Mikael Niemi - Populärmusik Från Vittula

          Kommentera


          • #20
            No Logo - Naomi Klein (tror jag hon heter) samt ASP.NET Unleashed från Sams förlag

            Kommentera


            • #21
              och 27 lögner i sekunden som är en undebar bok om film och deras budskap, den kan heta 29 lögner i sekunden oxå..Dålig på namn *suck*

              Kommentera


              • #22
                Parallelläsning av Messias/Gore Vidal, Där fåglar en gång sjöng/Kate Wilhelm och Jesus/Kahlil Gibran avslutad i dag.

                Tre riktiga tankeställarböcker
                Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från början

                Kommentera


                • #23
                  Nu tar jag solstolen och går ned till badstranden för att läsa Mäster Mekanos män av Ron Goulart
                  Den får alltid rätt till slut som tänker rätt från början

                  Kommentera


                  • #24
                    Pölsan
                    Snabblån skall vara klar i morgon Hej då.

                    Den var knappast läsvärd! Åter biblioteket.
                    Last edited by Lasp; 2002-08-14, 17:18.
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

                    Kommentera


                    • #25
                      Pestens Tid af Steven King

                      Kommentera


                      • #26
                        "Liftarens guide till glaxen" av Douglas Adams och "Teach yourself Java in 21 days".

                        Kommentera


                        • #27
                          Jag läser "Traitor", senaste Star Wars boken, intressant, och ganska bra.
                          "Those who make their swords into ploughshares will plough for those who didn't"

                          Yes. As practice. You have to start out learning to believe the little lies.
                          "So we can believe the big ones?"
                          Yes. Justice. Mercy. Duty. That sort of thing.

                          Schlock Mercenary | Sluggy Freelance | Positive Atheism | Talkorigins.org
                          Kärnkraft är en av dom effektivaste energiformerna

                          Kommentera


                          • #28
                            Just nu är det "Programming ASP.NET" som gäller.

                            /Viktor

                            Kommentera


                            • #29
                              "The Wastelands" av Stephen King. Kommer antagligen att fortsätta med "Wizard and Glass" senare idag, då jag börjar närma mig slutet.
                              Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten.
                              Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan.

                              XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite.

                              Kommentera


                              • #30
                                Tja, läst ut "Traitor" nu, väntar på tredje boken i Technomage Triologin nu, en Babylon 5 bok.
                                "Those who make their swords into ploughshares will plough for those who didn't"

                                Yes. As practice. You have to start out learning to believe the little lies.
                                "So we can believe the big ones?"
                                Yes. Justice. Mercy. Duty. That sort of thing.

                                Schlock Mercenary | Sluggy Freelance | Positive Atheism | Talkorigins.org
                                Kärnkraft är en av dom effektivaste energiformerna

                                Kommentera

                                Working...
                                X